.png)
Onlajn Talks - Vít Janda - ShortPRO: TikTok jako komplexní růstový kanál (nejen) pro e-shopy
V dalším díle našich Onlajn talks jsme se podívali na fenomén jménem TikTok. Tentokrát byl naším hostem Vít Janda, který nám ukázal, jak tuto platformu efektivně využít pro růst e-shopu a generování tržeb. Pokud jste přenos nestihli, přinášíme klíčové poznatky.
TikTok už není jen pro zábavu, ale i pro byznys
Vít potvrdil, že TikTok se stává relevantním prodejním kanálem, který dokáže e-shopům přinést milionové obraty [08:35]. Není to platforma jen pro levné zboží; úspěšně se zde prodávají i dražší produkty, jako je nábytek [09:00]. TikTok se tak stává standardní součástí marketingových strategií s nezanedbatelnými rozpočty [09:18].
TikTok vs. Meta: Podobnosti a rozdíly
Reklamní systémy TikToku a Mety jsou si v mnohém podobné [11:45]. TikTok je sice primárně o videu, ale nabízí i zajímavé interaktivní prvky, jako jsou bannery či slevové kódy [12:59]. Zajímavým zjištěním je, že autentická UGC videa (vytvořená uživateli) fungují skvěle na obou platformách [16:42].
Síla UGC videí a influencerů
Právě UGC videa, tedy autentické recenze a ukázky produktů od tvůrců [16:54], jsou na TikToku velmi účinná. Klíčem k úspěchu je testování různých variant a optimalizace [21:16]. Tvůrce lze najít například ve specializovaných skupinách na Facebooku [28:11] a cena za video se liší – od barteru až po tisíce korun [30:04].
U velkých influencerů je třeba počítat s vyššími rozpočty (cca 250 000 Kč a více [34:04]), pro přímý prodej jsou často efektivnější menší tvůrci (mikroinfluenceři) nebo právě UGC [34:43]. Videa od influencerů je dobré podpořit placenou reklamou [36:19].
Jak měřit úspěšnost na TikToku?
Pro vyhodnocování je zásadní propojení pixelu s e-shopem [38:29]. Data je pak třeba sledovat jak v TikTok Ads Manageru, tak v Google Analytics, a zaměřit se i na asistované konverze a celkový dopad na byznys [39:01].
Rozpočet, délka videa a TikTok Shop
Minimální denní rozpočet na reklamu je pár set korun [41:47], ale pro efektivní testování Vít doporučuje alespoň 1000 Kč denně [42:47]. Ideální délka videa se pohybuje mezi 15 a 45 sekundami [49:15], ale nejdůležitější je hodnota sdělení [49:46]. Funkce TikTok Shop pro přímý nákup v aplikaci zatím v Česku dostupná není [47:12].
Co se na TikToku prodává nejlépe?
Obecně platí, že nejlépe fungují produkty v řádu stovek až nižších tisíců korun, které vybízejí ke spontánním nákupům [53:06, 53:28]. Nebojte se ale ani kontroverznějšího obsahu, pokud sedí k vaší značce [54:35].
Celý záznam livestreamu s Vítem Jandou najdete zde: Onlajn talks Livestream
Věříme, že vám toto shrnutí poskytlo cenné informace pro vaše TikTok aktivity!
Předchozí kapitolu s Honzou Bartošem sledujte zde.