Blog
Onlajn Talks - Vít Janda - ShortPRO: TikTok jako komplexní růstový kanál (nejen) pro e-shopy

Onlajn Talks - Vít Janda - ShortPRO: TikTok jako komplexní růstový kanál (nejen) pro e-shopy

Onlajnov
Jakub Herrmann | Senior PPC specialist, agency founder

Jakub Herrmann

25.04.2025
·
2 min čtení

V dalším díle našich Onlajn talks jsme se podívali na fenomén jménem TikTok. Tentokrát byl naším hostem Vít Janda, který nám ukázal, jak tuto platformu efektivně využít pro růst e-shopu a generování tržeb. Pokud jste přenos nestihli, přinášíme klíčové poznatky.

TikTok už není jen pro zábavu, ale i pro byznys

Vít potvrdil, že TikTok se stává relevantním prodejním kanálem, který dokáže e-shopům přinést milionové obraty [08:35]. Není to platforma jen pro levné zboží; úspěšně se zde prodávají i dražší produkty, jako je nábytek [09:00]. TikTok se tak stává standardní součástí marketingových strategií s nezanedbatelnými rozpočty [09:18].

TikTok vs. Meta: Podobnosti a rozdíly

Reklamní systémy TikToku a Mety jsou si v mnohém podobné [11:45]. TikTok je sice primárně o videu, ale nabízí i zajímavé interaktivní prvky, jako jsou bannery či slevové kódy [12:59]. Zajímavým zjištěním je, že autentická UGC videa (vytvořená uživateli) fungují skvěle na obou platformách [16:42].

Síla UGC videí a influencerů

Právě UGC videa, tedy autentické recenze a ukázky produktů od tvůrců [16:54], jsou na TikToku velmi účinná. Klíčem k úspěchu je testování různých variant a optimalizace [21:16]. Tvůrce lze najít například ve specializovaných skupinách na Facebooku [28:11] a cena za video se liší – od barteru až po tisíce korun [30:04].

U velkých influencerů je třeba počítat s vyššími rozpočty (cca 250 000 Kč a více [34:04]), pro přímý prodej jsou často efektivnější menší tvůrci (mikroinfluenceři) nebo právě UGC [34:43]. Videa od influencerů je dobré podpořit placenou reklamou [36:19].

Jak měřit úspěšnost na TikToku?

Pro vyhodnocování je zásadní propojení pixelu s e-shopem [38:29]. Data je pak třeba sledovat jak v TikTok Ads Manageru, tak v Google Analytics, a zaměřit se i na asistované konverze a celkový dopad na byznys [39:01].

Rozpočet, délka videa a TikTok Shop

Minimální denní rozpočet na reklamu je pár set korun [41:47], ale pro efektivní testování Vít doporučuje alespoň 1000 Kč denně [42:47]. Ideální délka videa se pohybuje mezi 15 a 45 sekundami [49:15], ale nejdůležitější je hodnota sdělení [49:46]. Funkce TikTok Shop pro přímý nákup v aplikaci zatím v Česku dostupná není [47:12].

Co se na TikToku prodává nejlépe?

Obecně platí, že nejlépe fungují produkty v řádu stovek až nižších tisíců korun, které vybízejí ke spontánním nákupům [53:06, 53:28]. Nebojte se ale ani kontroverznějšího obsahu, pokud sedí k vaší značce [54:35].

Celý záznam livestreamu s Vítem Jandou najdete zde: Onlajn talks Livestream

Věříme, že vám toto shrnutí poskytlo cenné informace pro vaše TikTok aktivity!

Předchozí kapitolu s Honzou Bartošem sledujte zde.

5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

Google Ads a Sklik

Aleš Havránek Senior PPC specialist

16.05.2018
·
5 min čtení
Onlajn Talks - Honza Bartoš: Pojďme za hranice Meta reklamy

Onlajn Talks - Honza Bartoš: Pojďme za hranice Meta reklamy

Onlajnov

Jakub Herrmann Senior PPC specialist, agency founder

25.04.2025
·
1 min čtení
Rubriky