Blog
Jak vylepšit web a zvýšit prodeje, aneb proč je důležitá UI a UX analýza

Jak vylepšit web a zvýšit prodeje, aneb proč je důležitá UI a UX analýza

E-shop PPC
Natálie Halfarová | PPC specialistka

Natálie Halfarová

20.05.2024
·
4 min čtení

Máte kampaně vyšperkované k dokonalosti, ale výsledky stále neodpovídají vašim očekáváním? Možná vám uniká něco zdánlivě nepatrného, ale zásadního. Slyšeli jste někdy o pojmech UI a UX?

 

Co jsou to UI a UX?

UI neboli uživatelské rozhraní zahrnuje vše, co uživatel vidí a s čím interaguje na vašem webu. To znamená, jak web vypadá, jak je uspořádaný, jak snadno se na něm uživatelé orientují a jak rychle najdou informace, které hledají.

UX neboli uživatelská zkušenost pak pokrývá celkový dojem, efektivitu a pohodlí, které uživatelé získají při používání vašeho webu. Jde o to, jestli jsou všechny procesy na webu logické, intuitivní a jestli celkově vytvářejí pozitivní zážitek.

 

Proč jsou UI a UX důležité?

První dojem: Uživatelé si o vašem webu vytvářejí názor během prvních sekund. Pokud je design nepřehledný nebo zastaralý, mohou vaši stránku opustit dříve, než objeví, co vůbec nabízíte.

Zákaznická cesta: Dobře navržené UI a UX usnadňují zákazníkům najít to, co hledají, a plynule je provádějí nákupním procesem až k dokončení nákupu.

Důvěra: Profesionální vzhled a snadná navigace zvyšují důvěru ve vaši značku a mohou vést k většímu počtu konverzí.

Optimalizace pro všechna zařízení: V dnešní době, kdy se z desktopů přechází na mobilní telefony je nezbytné, aby váš web byl přístupný a přizpůsobivý na obou typech zařízení. Máte-li tedy web optimalizovaný pro desktop, věnujte pozornost mobilním zařízením, na kterých k nákupům dochází čím dál častěji.

 

Jak vypadá e-shop jako celek má vliv na celkové prodeje a pokud zákazník neprojde přes košík kvůli technickým potížím nebo nebude vědět, kde má kliknout, ani sebelepší reklama vám nepomůže.

 

Co to znamená v praxi?

  • Máte správně vyřešené chybové stránky (404)?

 Ujistěte se, že odkazy na vašem webu nevedou na neexistující stránky a případně nabídnou uživatelům cestu zpět nebo alternativní obsah.

Zdroj: https://www.zoot.cz/

 

  • Máte správně nasazenou cookies lištu?

Viditelná a snadno ovladatelná cookies lišta zvyšuje uživatelský komfort a vyhovuje legislativním požadavkům.

Zdroj: https://www.kralovstvizdravi.cz/

 

  • Máte děkovnou stránku?

Po dokončení nákupu by se měla uživateli zobrazit děkovná stránka, která potvrzuje úspěšné zpracování objednávky a díky které bude snazší měření konverzí.

Zdroj: https://syrydomu.cz/

 

  • Máte web správně optimalizovaný pro desktop i mobil?

Ujistěte se, že je váš web responzivní a nabízí stejně kvalitní zážitek na všech zařízeních.

Zdroj: https://www.alpinepro.cz/

 

  • Máte dostatek možností dopravy?

Nabídněte uživatelům více možností dopravy, aby si mohli vybrat tu, která jim nejlépe vyhovuje.

Zdroj: https://www.natima.cz/

 

  • Jaké produkty zobrazujete na hlavní stránce?

Zobrazujte na hlavní stránce TOP produkty nebo personalizovanou nabídku pro každého návštěvníka, aby byl obsah co nejrelevantnější.

Zdroj: https://www.vuch.cz/

 

  • Máte dobře vyřešenou kategorizaci?

Zajistěte, aby se uživatelé mohli v kategorizaci produktů snadno orientovat a rychle našli, co hledají.

Zdroj: https://www.cistedrevo.cz/

 

  • Máte na webu ilustrační fotografie?

Použijte kvalitní a reprezentativní fotografie pro každý produkt i kategorii.

Zdroj: https://www.cistedrevo.cz/

 

  • Máte správně nastaveno vyhledávání a filtry?

Umožněte uživatelům snadno vyhledávat produkty a efektivně je filtrovat podle relevantních parametrů.

Zdroj: https://www.datart.cz/

 

  • Máte atraktivní popisky produktů?

Zajistěte, že každý produkt má čtivý, originální popisek s uvedením všech důležitých parametrů a dostupných recenzí.

Zdroj: https://www.angrybeards.cz/

 

  • Nabízíte v košíku upsell či cross-sell?

Nabídněte v košíku doplňkové produkty pro zvýšení hodnoty objednávky.


Zdroj: https://www.alza.cz/

 

  • Máte na webu informaci o certifikátu spokojenosti?

Pokud máte certifikát spokojenosti, například od Heureky, nezapomeňte ho prezentovat na svém webu.

Zdroj: https://www.manutea.cz/

 

  • Jste aktivní v komunikaci?

Buďte aktivní na blogu a sociálních sítích a reagujte na všechny komentáře, ať už pozitivní nebo negativní, což poukáže na vaši zákaznickou péči a pomůže vám s budováním komunity.

Zdroj: https://www.heureka.cz/

 

Nejste si jistí, jak je na tom váš web?

Pokud máte pochybnosti o efektivitě vašeho webu nebo si nejste jisti, jaké změny by bylo potřeba udělat, neváhejte nás kontaktovat pomocí e-mailu obchod@placement.cz. Rádi vám vypracujeme detailní UX & UI analýzu, která odhalí všechny slabiny a ukáže, jak vaši stránku posunout na vyšší úroveň. Stáhněte si zdarma náš checklist s 20+ tipy na optimalizaci vašeho webu z pohledu UI a UX.

 

CHCI ZÁKLADNÍ CHECKLIST ZDARMA
 

Zapojte se do zlepšování vašeho webu a transformujte každou návštěvu na úspěšný prodej. Těšíme se na spolupráci!
 

Jak efektivně vyhodnocovat PNO na úrovni celého účtu?

Jak efektivně vyhodnocovat PNO na úrovni celého účtu?

Analytika a reporting E-shop PPC

Lukáš Sendžo PPC specialista

18.06.2024
·
3 min čtení
Jak jsme získali 900 nových kontaktů za 12 týdnů a proměnili je na platící zákazníky

Jak jsme získali 900 nových kontaktů za 12 týdnů a proměnili je na platící zákazníky

Facebook a Instagram Ads Případová studie E-mail a SMS marketing

Lukáš Nemček PPC specialista

14.05.2024
·
4 min čtení
Rubriky