Jak jsme získali 900 nových kontaktů za 12 týdnů a proměnili je na platící zákazníky
Klient kralovstvizdravi.cz prodává doplňky stravy. Vyrábí si vlastní královské produkty a pravidelně rozesílá e-mailingové kampaně. Tady jsme viděli nevyužitý potenciál. Jak zvýšit počet relevantních kontaktů v jeho databázi? Využili jsme k tomu lead kampaň na Facebooku a e-mailingový systém Ecomail.
Facebook lead kampaň
Rozhodli jsme se vybrat dva nejprodávanější produkty e-shopu, na které jsme vytvořili slevové kupony v hodnotě 200 Kč. Tento slevový kód jsme nikde jinde nepromovali. Zákazník se k němu mohl dostat pouze při vyplnění formuláře na Facebooku.
Klient aktivně pracuje s kampaněmi a pixel má dostatek dat, rozhodli jsme se využít cílení na široké publikum bez omezení. V kampani kromě cílení jdou nastavit i pole, která chcete, aby zákazník vyplnil - v našem případě se jednalo o e-mailovou adresu a jméno.
Vizuální podoba reklamy od kliknutí na reklamu až po vyplnění dotazníku
Kolik jsme investovali do kampaně?
Rozpočet kampaně se vždy odvíjí od toho, jaká je cena produktu nebo nabízené služby. Čím vyšší cena, tím vyšší budou náklady do reklamy. Produkty, které jsme inzerovali stály méně než 1 000 Kč/kus, proto jsme zvolili rozpočet 200 Kč/den a fungovalo to výborně. Zároveň je to nejnižší investice, kterou pro tento typ kampaně doporučujeme.
Ecomail nastavení
Kontakty získané z Facebookové lead kampaně se automaticky přenesou do Ecomailu (díky napojení Facebook účtu s Ecomailem - podle návodu zde) a segmentujeme si je pomocí štítků nebo zdroje. Na kontakty se ihned po připsání do seznamu odešle automatizovaný e-mail, ve kterém opakujeme znění slevového kódu a výzva k nákupu.
Šablona e-mailu s opakováním slevového kódu
Výsledky po odeslání
Po odeslání kampaně se odhlásilo pouze necelé 1 % kontaktů, které jsme do databáze přivedli. Zbylé kontakty jsou součástí celkové databáze a cílíme na ně další personalizované e-mailingové kampaně.
Výsledky za 12 týdnů
Za 12 týdnů od spuštění kampaně přibylo do databáze více než 900 kontaktů, se kterými klient bude pracovat dále. Kromě toho jsme za tu dobu obdrželi 26 objednávek, které pokryly více než polovinu nákladů na získání nových kontaktů.
Je důležité pracovat s produktem nebo službou, kterou nabízíme výměnou za kontakt. Tímto způsobem můžeme snížit konečnou cenu za získaný kontakt.
Cena byla v tomto případě (pokud zahrneme i výnos z objednávek, které tyto kontakty udělaly) pouhých 8,5 Kč.
Chtěli jsme zvýšit počet kontaktů v naší e-mailové databázi a spojit to s kampaní na Facebooku mi přišlo jako skvělý nápad, jak využít našich kreativ a potenciálu zákazníků na FB. Šli jsme do toho s tím, že půjde o akvizici a nečekal jsem, že by kampaň na sebe vydělala. Nakonec nám přibylo za poměrně krátkou dobu kolem 1000 kontaktů a stálo nás to mnohem méně, než když jsme něco podobného testovali v jiném systému.
Jakub Knoflíček, manager e-shopu Kralovstvizdravi.cz
Proč nám to dává smysl?
Podařilo se nám vytvořit funkční strategii, která bude neustále přinášet nové potenciální zákazníky. Důležité je vytvořit atraktivní nabídku výměnou za obdržený kontakt (sleva na produkt, e-book zdarma, sleva na službu, konzultace zdarma apod.). To ovlivňuje celkové náklady na jeden získaný lead. Navíc jako bonus získáváme nejen nový lead, ale také reálné nákupy po použití slevového kódu.
Cílem této kampaně nebylo, aby byla zisková. Vytvořili jsme ji za účelem navýšení počtu kontaktů v databázi klienta a fakt, že se kampaň dokázala během několika týdnů zaplatit je pro klienta přidaná hodnota. Je potřeba se na kampaň dívat i z pohledu community buildingu a uvědomit si, že zisk není u každé kampaně na prvním místě.
Líbilo by se vám toto řešení i pro váš e-shop nebo nabídku služeb? Díky našemu návodu si celý proces můžete nastavit sami nebo vám to nastavíme my. Ozvěte se nám a probereme spolupráci na míru.