ONLAJNOV #5: FUCKUPY, KTERÉ VÁS POSUNOU VPŘED
E-commerce, byznys, malé přešlapy, milionové ztráty a poučení. O tom byl pátý ročník konference Onlajnov, který se konal v pátek 26.4. v Kulturním domě Poklad. Čtyři řečníci se bez cenzury podělili o své vlastní, manažerské a firemní fuckupy.
Adam Pýcha - CMO Knihy Dobrovský
Adam na začátku své prezentace shrnul, že za svou kariéru zažil už celkem 2852 fuckupů.
Otevřeně přiznal, že i on je jen člověk a dělá chyby (například nastavil místo dárku k nákupu za pár korun dárek za stovky korun, který způsobil nemalou ztrátu). Důležité je podle něj vše komunikovat - včas a lidsky. Vše se dá vyřešit a díky těmto fuckupům přidávají na e-shop postupně další a další kontrolní mechanismy, které by měly pomoci odhalit chyby rychleji.
Díky fuckupu mohou vzniknout také skvělé nápady. Tak právě došlo k boomu komunity knižní závisláci. Už jste o ní slyšeli?
Martin Kůs - spoluzakladatel VUCH
Martin popsal úplné začátky a chyby v podnikání. Nastínil vznik názvu značky - Vuch - kvůli logu, které mělo původně připomínat vlnu, ale pro většinu je to “w”, museli koupit přes 35 různých domén. A některé nebyly zrovna nejlevnější. Nejčastější záměna zákazníků je VUCH a WUCH.
Mezi zaměstnanci koluje cena fuckup měsíce - Vašut měsíce - za fuckup nebo vtipnou příhodu v práci, která se váže k návštěvě Marka Vašuta, pod kterým praskla židlička, když natáčeli kampaň.
Všechny fuckupy jdou podle Martina vyřešit, hlavně je netajit. Budou tady vždycky, záleží hlavně na tom, jak k nim přistoupíme.
Milan Polák - ex CEO ZOOT
Milan založil v roce 2007 módní značku Different, tu pak v roce 2020 prodal skupině ZOOT a stal se jejím CEO. Nastoupil tak do společnosti, kterou v jednu chvíli tvořili 4 různé značky a bylo nutné je sloučit a sjednotit. Zažil uzavření několika výdejen a prodejen, propustil přes 100 lidí, zažil covid i válku na Ukrajině a překopal kompletně marketing. A to všechno během 6 měsíců. Existuje recept na úspěch? Těžko, ale vede k němu houževnatost, tvrdá práce a skvělí lidé kolem vás. Na konci prezentace Milan citoval větu tehdejšího finančního ředitele Milana Stachy: “Tohle zažijete jen jednou za život.”
Dalibor Cicman - CEO GymBeam
Dalibor popsal 10 fuckupů, které ho provázejí na cestě za budováním největšího fitness brandu. Sám sází na skvělé a schopné lidi kolem sebe, sleduje analýzy a přiznává, že je tam i kapka štěstí. Nejdůležitější je podle něj jít si za svým a nepřestat sledovat cíl, i když se zdá být daleko. Čím více zkoušíte, testujete a u toho chybujete, tím více se posouváte vpřed. Nebojme se proto občas chybovat.