
Jak jsme (ne)zvýšili počet odběratelů na YT? Otestovali jsme nové cílení v Google Ads.
Google Ads přišel s novinkou, jak pracovat s cílením pomocí Demand Gen kampaně s cílem Zapojení na YouTube. Cílem kampaně je pomoc růstu YouTube kanálu: zvyšovat zhlédnutí, interakce a především získávat nové odběratele.
Test s rozhovory ONLAJN talks
Kampaň jsme otestovali na našem projektu ONLAJN talks - rozhovory s marketingovými experty. Chtěli jsme zjistit, jestli lze pomocí placené propagace získat nejen nové publikum, ale i relevantní diváky, které bude obsah opravdu zajímat.
První výsledky: nadšení
Kampaň jsme spustili s rozpočtem 120 Kč / den v rámci testovací fáze, ale výsledky byly víc než slibné. Za 20 dní od spuštění:
- jsme získali 458 nových odběratelů (až 60 nových odběratelů přišlo během jednoho dne)
- cena za jeden odběr byla 9,33 Kč,
- v YouTube Studiu bylo vidět výrazné zlepšení – nejen nárůst odběratelů, ale také zhlédnutí, navýšená doba sledování videí i přibývající interakce.
Vypadalo to, že máme v ruce nový, efektivní nástroj pro růst kanálu.
Ale pak přišla realita
Kampaním se dařilo, zvýšili jsme rozpočet a optimalizovali publika. Čekali jsme velké nárůsty a ohromné metriky. Už jsme cítili, že je vítězství na dosah. Jenže čím víc se kampaň rozjela, všimli jsme si jednoho zásadního problému – relevance publika začala klesat.
Podívali jsme se do detailu na nové odběratele. Co jsme zjistili?
- 75–80 % odběratelů nebyli uživatelé z naší cílové skupiny.
- Šlo často o dětské, herní nebo pasivní účty.
- Lidé, kteří zjevně klikají na odběr snad všemu, ale s naším obsahem neinteragují.
TIP
Relevanci odběratelů jsme ověřovali ručně - postupně jsme procházeli namátkově nové odběratele a zjistili jsme, že se jedná o účet, který se zaměřuje např. na Minecraft videa, gaming obecně nebo na dětské pohádky.
Ze začátku nám ovšem cílová skupina odpovídala - jednalo se o sledující z marketingu. Jelikož ale došlo k naplnění cílové skupiny, YouTube rozšířil okruh a začal nám doporučovat nesmyslné sledující.
Optimalizovali jsme cílení, ale přesto šla relevance stále dolů.
Jak s kampaní pracovat, aby fungovala?
Cílení na metriku „Zapojení na YouTube“ má rozhodně potenciál, ale je potřeba brát ho zatím s velkou rezervou. Google (zatím) neumí dobře odlišit kvalitní zájemce od těch, kteří dávají odběry bez rozmyslu.
V rámci budování brandu nebo růstu nového kanálu to kampaň fungovat jako doplněk, ale není to cesta pro kvalitní komunitu. Zkratky zkrátka neexistují.
Začínajícím YouTube kanálům může pomoci získat "čísla", ale pro dlouhodobý růst bude důležitější důkladně cílený obsah a organický zájem.
Jaké jsou vaše zkušenosti?
Zkoušeli jste tento nový typ kampaně taky? Jaké byly vaše výsledky? Budu rád, když se podělíte o zkušenosti.
Chcete nakopnout i vaše prodeje?
Zavolejte si s námi na úvodní 30 minutové konzultaci ZDARMA, kde probereme růst vašeho projektu i to, co vás nyní brzdí.
Napište Lukášovi - Account manažerovi a seniornímu specialistovi s 8+ let praxí se správou PPC reklamy, který s vámi vše nezávazně probere a navrhne možná řešení.
Ozvěte se na e-mail lukas.knoflicek@placement.cz nebo rovnou zavolejte na +420 739 871 639. Kampaně nikdy nespí!
