Blog
Jak jsme pomohli ALPINE PRO spustit nový e-shop a nakopnout online marketing?

Jak jsme pomohli ALPINE PRO spustit nový e-shop a nakopnout online marketing?

E-shop PPC Případová studie
Jakub Herrmann | Senior PPC specialist, agency founder

Jakub Herrmann

22.08.2023
·
4 min čtení

Dostala se před nás velká výzva přesahující PPC reklamy a takové máme velmi rádi. Alpinepro.cz spouštěli nový e-shop a v ten stejný moment jsme měli převzít a spustit nové PPC kampaně. O tom, jak pracujeme s PPC reklamou si povíme příště. Nyní se pojďme podívat, co vše je potřeba udělat pro hladký přechod e-shopu z pohledu PPC reklam.

Do spuštění nového e-shopu zbývaly cca 2 měsíce, kdy jsme z naší strany začali vše aktivně řešit. Je třeba také říci, že náš úkol byl kompletně zajistit nastavení všech měřících kódů napříč celým e-shopem (PPC systémy, zbožové srovnávače, GA4 a další). A to většinu kódů přes Google tag manager.

Nejdříve bylo potřeba promyslet strukturu všech měřících kódů a vše následně detailně probrat a zadat vývojářům, aby věděli, co přesně od nich budeme předem potřebovat. Jednalo se primárně o přípravu datalayer(ů), bez kterých bychom měřící kódy neměli jak nastavit.

Vše se postupně testovalo na oddělené beta verzi, ve které jsme kompletně nastavili všechny kódy a pak je následně testovali. Největší oříšek byly samozřejmě GA4, kde jsme chtěli měřit nejen objednávky jako celek, ale detailní rozpady a to včetně cesty objednávek. Na to pozor, většina e-shopů tohle nemá v GA4 implementováno.

A přišel den D! 🤩


Nový e-shop je tady 🎉

Nejdůležitější faktor úspěchu přechodu na nový e-shop je dobrá spolupráce s developery a zodpovědná příprava.

Nejdůležitější bylo postupovat podle checklist úkolů, které se musí vyřešit před, během a po spuštění nového e-shopu.

Checklist před spuštěním nového e-shopu - PPC


 

stáhněte si checklist zde

Checklist Spouštíme nový e-shop - PPC 

stáhněte si checklist zde

Checklist Po spuštění e-shopu - PPC 

stáhněte si checklist zde

 

Je to primárně náš obecnější checklist a určitě najdete spousty bodů, které by ještě šlo zkontrolovat. Ale toto jsou ty nejdůležitější body, které byste neměli zapomenout při spouštění nového e-shopu.

 

Pokud využíváte Freelo jako my, tak vám přidáváme také šablonu, kterou si můžete jednoduše zkopírovat:
 

= Přechod e-shopu na nové řešení

Checklist před spuštěním nového e-shopu - PPC

- Zajistit přístupy do PPC systémů (Google Ads, Google merchant, Sklik, FB Ads, Zbozi.cz)

- Zajistit přístupy GA universal + GA4

- Dohodnout s vývojáři měřící a remarketingové kódy (přes admin, GTM a nebo napřímo?)

- Nastavit měřící a remarketingové kódy (Google Ads včetně rozšířených konverzí, Sklik a FB Ads včetně Facebook CAPI)

- Test měřících a remarketingových kódů

- Ověření domény Google merchant a následná kontrola

- Nastavení GA4 včetně všech ecommerce událostí

- Test GA4 včetně všech ecommerce událostí

- Vyžádání a kontrola XML feedu pro Google Ads

- Vyžádání a kontrola XML feedu pro FB Ads

- Vyžádání a kontrola XML feedu pro Zbozi.cz (pro Sklik)

- Kontrola přesměrování URL a příprava nových (primárně vyhledávací reklamy a remarketingové publika

- Příprava PPC kampaní v den spuštění nového e-shopu

Checklist Spouštíme nový e-shop - PPC

- Test měření GA4 včetně všech ecommerce událostí - testovací objednávka

- Test měření PPC systémů (Google Ads, Sklik a FB Ads) - testovací objednávka

- Nasazení a test XML feedů - ruční načtení (Google merchant + Zbozi.cz

- Úprava url publik pro remarketing

- Kontrola 404 v PPC systémech (Skript 404 + ruční kontrola FB Ads)

- Spuštění kampaní - propagace nového e-shopu

Checklist Po spuštění e-shopu - PPC

- Kontrola 404 v GA4

- Porovnání dat GA4 vs. realita

- Kontrola Google merchant (primárně blokované produkty)

- Porovnání výkonnosti před a po spuštění (zda je vše OK)

- Kontrola rychlosti načítání e-shopu

- Kontrola zda se načítají remarketingové a dynamické publika správně
 

Přechod na nové e-shopové řešení se povedl, nenastal žádný zásadní problém, což jsme také díky kontrolním úkolům rychle ověřili. Myslete proto také na kontrolní úkoly. ☝️

Troufáme si řici, že bez checklistu, rozdělení úkolů a proaktivní komunikaci by to takhle hladce neproběhlo. Sám nemám rád nesmyslně dlouhé přípravy a jdu raději hned na věc, ale některé věci jednoduše urychlit nejdou a pokud se urychlí, tak nedopadnou dobře. Přechod zaběhnutého e-shopu na nové e-shopové řešení je právě jedním z nich.

Nezapomeňte také přechod plánovat dle sezónnosti. Pokud již aktuální e-shop vydržel tak dlouho, tak určitě vydrží ještě pár týdnů či měsíců mimo hlavní sezónu! Ušetříte si tím spousty problémů a nervů. 😁 💪

Tip pro optimalizování PMAX a shopping kampaní

Tip pro optimalizování PMAX a shopping kampaní

Google Ads a Sklik PPC

Aleš Havránek Senior PPC specialist

25.08.2023
·
1 min čtení
AI v akci: Jak Midjourney a ChatGPT transformovali naši Facebook kampaň

AI v akci: Jak Midjourney a ChatGPT transformovali naši Facebook kampaň

Facebook a Instagram Ads Případová studie

Lukáš Nemček PPC specialist

07.06.2023
·
2 min čtení
Rubriky