Jak jsme pomohli ALPINE PRO spustit nový e-shop a nakopnout online marketing?
Dostala se před nás velká výzva přesahující PPC reklamy a takové máme velmi rádi. Alpinepro.cz spouštěli nový e-shop a v ten stejný moment jsme měli převzít a spustit nové PPC kampaně. O tom, jak pracujeme s PPC reklamou si povíme příště. Nyní se pojďme podívat, co vše je potřeba udělat pro hladký přechod e-shopu z pohledu PPC reklam.
Do spuštění nového e-shopu zbývaly cca 2 měsíce, kdy jsme z naší strany začali vše aktivně řešit. Je třeba také říci, že náš úkol byl kompletně zajistit nastavení všech měřících kódů napříč celým e-shopem (PPC systémy, zbožové srovnávače, GA4 a další). A to většinu kódů přes Google tag manager.
Nejdříve bylo potřeba promyslet strukturu všech měřících kódů a vše následně detailně probrat a zadat vývojářům, aby věděli, co přesně od nich budeme předem potřebovat. Jednalo se primárně o přípravu datalayer(ů), bez kterých bychom měřící kódy neměli jak nastavit.
Vše se postupně testovalo na oddělené beta verzi, ve které jsme kompletně nastavili všechny kódy a pak je následně testovali. Největší oříšek byly samozřejmě GA4, kde jsme chtěli měřit nejen objednávky jako celek, ale detailní rozpady a to včetně cesty objednávek. Na to pozor, většina e-shopů tohle nemá v GA4 implementováno.
A přišel den D! 🤩
Nový e-shop je tady 🎉
Nejdůležitější faktor úspěchu přechodu na nový e-shop je dobrá spolupráce s developery a zodpovědná příprava.
Nejdůležitější bylo postupovat podle checklist úkolů, které se musí vyřešit před, během a po spuštění nového e-shopu.
Checklist před spuštěním nového e-shopu - PPC
stáhněte si checklist zde
Checklist Spouštíme nový e-shop - PPC
stáhněte si checklist zde
Checklist Po spuštění e-shopu - PPC
stáhněte si checklist zde
Je to primárně náš obecnější checklist a určitě najdete spousty bodů, které by ještě šlo zkontrolovat. Ale toto jsou ty nejdůležitější body, které byste neměli zapomenout při spouštění nového e-shopu.
Pokud využíváte Freelo jako my, tak vám přidáváme také šablonu, kterou si můžete jednoduše zkopírovat:
= Přechod e-shopu na nové řešení
Checklist před spuštěním nového e-shopu - PPC
- Zajistit přístupy do PPC systémů (Google Ads, Google merchant, Sklik, FB Ads, Zbozi.cz)
- Zajistit přístupy GA universal + GA4
- Dohodnout s vývojáři měřící a remarketingové kódy (přes admin, GTM a nebo napřímo?)
- Nastavit měřící a remarketingové kódy (Google Ads včetně rozšířených konverzí, Sklik a FB Ads včetně Facebook CAPI)
- Test měřících a remarketingových kódů
- Ověření domény Google merchant a následná kontrola
- Nastavení GA4 včetně všech ecommerce událostí
- Test GA4 včetně všech ecommerce událostí
- Vyžádání a kontrola XML feedu pro Google Ads
- Vyžádání a kontrola XML feedu pro FB Ads
- Vyžádání a kontrola XML feedu pro Zbozi.cz (pro Sklik)
- Kontrola přesměrování URL a příprava nových (primárně vyhledávací reklamy a remarketingové publika
- Příprava PPC kampaní v den spuštění nového e-shopu
Checklist Spouštíme nový e-shop - PPC
- Test měření GA4 včetně všech ecommerce událostí - testovací objednávka
- Test měření PPC systémů (Google Ads, Sklik a FB Ads) - testovací objednávka
- Nasazení a test XML feedů - ruční načtení (Google merchant + Zbozi.cz
- Úprava url publik pro remarketing
- Kontrola 404 v PPC systémech (Skript 404 + ruční kontrola FB Ads)
- Spuštění kampaní - propagace nového e-shopu
Checklist Po spuštění e-shopu - PPC
- Kontrola 404 v GA4
- Porovnání dat GA4 vs. realita
- Kontrola Google merchant (primárně blokované produkty)
- Porovnání výkonnosti před a po spuštění (zda je vše OK)
- Kontrola rychlosti načítání e-shopu
- Kontrola zda se načítají remarketingové a dynamické publika správně
Přechod na nové e-shopové řešení se povedl, nenastal žádný zásadní problém, což jsme také díky kontrolním úkolům rychle ověřili. Myslete proto také na kontrolní úkoly. ☝️
Troufáme si řici, že bez checklistu, rozdělení úkolů a proaktivní komunikaci by to takhle hladce neproběhlo. Sám nemám rád nesmyslně dlouhé přípravy a jdu raději hned na věc, ale některé věci jednoduše urychlit nejdou a pokud se urychlí, tak nedopadnou dobře. Přechod zaběhnutého e-shopu na nové e-shopové řešení je právě jedním z nich.
Nezapomeňte také přechod plánovat dle sezónnosti. Pokud již aktuální e-shop vydržel tak dlouho, tak určitě vydrží ještě pár týdnů či měsíců mimo hlavní sezónu! Ušetříte si tím spousty problémů a nervů. 😁 💪