Blog
Testujeme za vás: Performance Max kampaně

Testujeme za vás: Performance Max kampaně

Případová studie
Nikola Holušová | Specialist in commodity graders and PPC

Nikola Holušová

23.11.2021
·
4 min čtení

Poměrně delší dobu avizoval Google novinku v portfoliu svých kampaní a to konkrétně Performance Max kampaně. S obavami a přirozenou zvědavostí jsme očekávali, kdy se tato novinka dostane i do našich účtů. Možná trochu nešťastně jsme dostali přístup v hlavní předvánoční sezóně, kdy na testování novinek nebývá příliš času, zároveň mohou být data zkreslená a nebo naopak totálně zkazit výkon.

Z toho co jsme věděli, měla být Performance Max kampaň něčím, co v sobě spojuje všechny dosavadní kampaně v jednu. Kampaň jsme otestovali celkem ve třech účtech a to s různým nastavením.

 

Jak jsme Performance Max nastavili

Kampaň jsme otestovali hned několika způsoby. Zároveň jsme u všech kampaní vyplnili všechna textová pole, doplnili obrázky, loga a také jsme připojili video, aby se nám kampaň rozběhla na všech možných umístěních.

 

Performance Max s připojeným Merchantem s nastaveným ROAS

Nastavený ROAS byl 333 % – tedy hodnota maximálního PNO 30 %. Kampaň jsme nechali běžet 4 dny, což je velmi krátká doba na test, ale níže vysvětlím proč.

Kampaň začala prakticky ihned vodit konverze a to v řádu desítek. Zároveň měla kampaň celkové PNO 3,76 %, což u shopping kampaně u tohoto klienta bývá běžně okolo 30 %. Zároveň měla kampaň několikanásobně menší CPC (2,81 Kč oproti 8-9 Kč), vyšší CTR a přivedla 33 konverzí – cca 8 denně a běžně zde shopping kampaň má 46 konverzí denně.

Proč jsme se rozhodli kampaň vypnout? Od začátku jsme měli obavy, že tato kampaň nebude fungovat sama o sobě a konverze, které přivede “musí někde ukrást”. Již druhý den nám bylo jasné, kam se konverze přesunuly: Ve sledovaném období klesly tržby smart shopping kampaní o 86 %! Zároveň byly tržby Performance Max kampaně nižší oproti smart shopping o 82 %. Vzhledem k nástupu sezóny jsme se rozhodli, že kampaň opět otestujeme v novém roce. Smart shopping kampaň se přestala prakticky vydávat a Google tlačil hlavně Performance Max.

Po vypnutí Performance Max se upozaděná smart shopping kampaň doslova “zbláznila” a začala neúměrně utrácet a to i přes stanovené PNO, které výrazně překročila.

Graf před, během a po vypnutí Performance Max – červená značí konverze a modrá cenu.

 

Performance Max bez připojeného Merchantu

Jelikož jsme byli v prvním případě testování zklamaní, vytvořili jsme proto novou Performance Max kampaň a k této kampani jsme nepřipojili daný Merchant. Zároveň jsme jako u minulé kampaně nastavili ROAS 333 %.

Kampaň běží zatím 5 dnů, má PNO 15,34 %, CPC 7,88 Kč a přivedla 9 konverzí. Je zde znatelný rozdíl ve výkonu oproti kampani s připojeným Merchantem, ALE: Logicky nedošlo k poklesu shopping kampaně, poklesly tržby v brandové kampani o 31 %, přičemž návštěvy pouze o 10 %, nedá se tak s určitostí říct, zda za tím stojí Performance Max kampaň. Celkově tržby z PPC rostou oproti předchozímu případu.

 

Performance Max s připojeným Mechantem bez nastaveného ROAS

Ve stejném období jsme začali testovat kampaň u jiného klienta s tím rozdílem, že jsme zde nenastavili ROAS. U tohoto klienta požadujeme od shopping kampaní okolo 15-20 %. Stejně jako v předchozím případě, začala kampaň okamžitě vodit konverze.

Kampaň běží zatím 12 dnů a stále ji necháváme zapnutou, jelikož zde test nedopadl tak špatně. I bez nastaveného ROAS má kampaň PNO 5,76 %. Průměrné CPC je 3,74 Kč vs v shopping kampani 12,78 Kč. V shopping kampani nám poklesly tržby o 58,55 %, avšak Performance Max kampaň tyto konverze dohnala a tržby ještě navýšila a nedošlo zde k žádnému celkovému poklesu v tržbách.

 

Performance u nového účtu, kde nejsou Google Nákupy dostupné

V období, kdy se nám otevřela možnost Performance Max kampaní, se rozhodl klient expandovat do Chorvatska. V této zemi zatím není možné inzerovat shopping kampaně, proto jsme se rozhodli otestovat kampaň v účtu, kde nejsou žádná data ani shopping kampaně. Kampaň zde běží zatím 5 dnů a je bez konverze s CPC 3 Kč. Budeme proto nadále sledovat data a případně článek doplníme o naše poznatky za delší sledované období.

 

Doporučení a co jsme zjistili:

  • Dle Google se má nechat kampaň běžet alespoň 30 dnů a až poté kampaň vyhodnotit.
  • Pokud budete mít ke kampani připojený Merchant, začne se tato kampaň vydávat více a upozadí shopping kampaně.
  • Po zapnutí sledujte výsledky a hlavně propady, je možné, že kampaň začne ukrajovat konverze brandu, DSA a nebo jiné kampani.
  • Pokud se rozhodnete Performance Max vypnout, sledujte výkon upozaděných kampaní, které se díky útlumu mohou rozjet až příliš a mohou přestat plnit PNO.

Co říct závěrem? Zkoušejte, testujte a hlavně nám dejte vědět, jaké máte s Performance Max kampaněmi zkušenosti Vy. My s testy pokračujeme a tam, kde s výsledky nebudeme spokojeni, otestujeme opět v roce 2022.

Tvoříme kampaně rychlostí 30 sestav za 5 minut

Tvoříme kampaně rychlostí 30 sestav za 5 minut

Google Ads a Sklik PPC

Filip Šamárek Copywriter and newsletter specialist

21.12.2021
·
4 min čtení
7 tipů, jak připravit kampaně na Vánoce

7 tipů, jak připravit kampaně na Vánoce

E-shop PPC

Marie Uhrová PPC specialist

11.11.2021
·
4 min čtení
Rubriky