Blog
Tvoříme kampaně rychlostí 30 sestav za 5 minut

Tvoříme kampaně rychlostí 30 sestav za 5 minut

Google Ads a Sklik PPC
Filip Šamárek | Copywriter and newsletter specialist

Filip Šamárek

21.12.2021
·
4 min čtení

Je to jako stát autem v koloně. Spěcháte. Nemáte čas. Schůzka začíná za patnáct minut a vám je jasné, že to stihnete jen zázrakem. Nakonec to vyšlo. Udělali jste maximum a když se cesta uvolnila, řítili jste se sto padesátkou. Jste u klienta včas. Ale absolutně rozhození a vystresovaní.

Dost podobné je to s vyhledávacími kampaněmi. Máte spoustu práce a musíte jich udělat několik nových. Tvoříte sestavu za sestavou, reklamu za reklamou. Hezky… Postupně… Pomalu. Makáte jak šroub, ale čas je pořád proti vám. A i když to ve finále zvládnete, jste vymačkaní jak citrón.

Kdysi jsme to tak dělali taky, ale nebavilo nás to. Proto jsme si vytvořili Zakladač. Naši plně funkční poloautomatickou zbraň.

Je to šikovná tabulka, ve které umíme hromadně vytvářet desítky sestav s klíčovými slovy a reklamami. Kampaně přes Zakladač máme hotové za zlomek času. Pomocník k nezaplacení.

A teď pozor!

Rozhodli jsme se spáchat dobrý skutek a pouštíme Zakladač do světa. Vyzvedněte si ho tady. Udělejte kopii a užívejte k plné spokojenosti.

Ať mu dobře porozumíte a dělá vám radost, doporučujeme pokračovat v článku dál.

 

Pojďte na exkurzi do Zakladače

Celá ukázka bude probíhat ve dvou propojených okruzích. Začneme klíčovými slovy a potom se přesuneme k inzerátům.

Připraveni? Jdeme na to.

V oddílu klíčových slov je dohromady pět sloupců:

  • Campaign – sem doplňujeme název kampaně (je shodný pro všechny řádky)
  • Ad Group – tady patří jména jednotlivých sestav (každá sestava má svůj řádek)
  • Keyword – klíčová slova (vyplňují se automaticky a jsou shodná s názvy sestav – PPC systémy dneska už umí spustit klíčové slovo i na příbuzné vyhledávací dotazy, nemusíme tak řešit diakritiku, slovosled, překlepy atd.)
  • Criterion Type – jedná se o typ shody klíčových slov (používáme frázovou – phrase, přesnou – exact, případně volnou – broad)
  • Budget – určuje celkový rozpočet kampaně (stačí, aby byl vyplněný na prvním řádku)

Všechno si můžete prohlédnout na obrázku.

Pochopeno? Můžeme pokračovat do oddílu inzerátů.

Tady máme sloupců rovnou dvacet dva:

  • Campaign – automaticky doplněný z oddílu klíčových slov
  • Ad Group – i tento sloupec se vypíše sám
  • Final URL – cílová URL, kam míří reklama
  • Headline 1 – první nadpis inzerátu (je automaticky doplněný z Ad Group, když má přes 30 znaků zčervená, pak je třeba ručně ho zkrátit)
  • Headline 2 (až 15) – druhý (až patnáctý) nadpis (i tady se při překročení délky rozsvítí červená)
  • Description 1 (až 4) – první (až čtvrtý) popis (je červený od 90 znaků výš)

Následuje názorná ukázka rozdělená na tři části.

Ještě jedna důležitá informace na závěr.

Pokud jsme v oddílu klíčových slov pracovali s několika různými shodami, propíšou se nám v inzerátech odpovídající sestavy vícekrát.

Platí, že vždycky pracujeme jen s prvním blokem sestav. Věnovat se těm dalším nemá smysl.

A ještě jeden malý bonus. V Zakladači najdete i oddíly k tvorbě rozšíření inzerátů o podstránky a popisky. K nim už tady ukázku nedáváme. Práce s nimi je intuitivní a snadná. Kdo zvládne klíčová slova a inzeráty, hravě si poradí i s rozšířeními.

Tolik z tvorby v Zakladači. Teď je potřeba jeho obsah přetavit do kampaně v Google Ads.

 

Příprava hotová, import může začít

Zakladač svoji práci odvedl. Pomohl nám vytvořit kvalitní základ. Je na čase přesunout se do Google Ads Editoru, kde vše zužitkujeme.

Je to jednoduché. Jen pár kroků a kampaň máme na světě.

Stačí otevřít v Google Ads Editoru správný účet a naimportovat do něj data ze Zakladače. Ideálně jako text.

Začneme klíčovými slovy.
Ze Zakladače zkopírujeme příslušnou tabulku včetně hlavičky a vložíme ji do editoru. Správný výsledek ukazuje obrázek.

Připravený import dáme zapracovat. Následně dokončit a zachovat (editor nás při tom intuitivně vede).

Stejně postupujeme i s inzeráty, podstránkami a popisky. A pamatujeme při tom, že stačí vložit jen první blok.

Jakmile máme naimportováno, můžeme ještě upravit nastavení nové kampaně podle potřeb. Hotovo. Odesíláme do Google Ads, případně exportujeme do Skliku.

 

Zakladač je super a šetří (čas)

Podle nás je Zakladač úžasný. Geniální, jednoduchý a intuitivní nástroj. Kouzelná tabulka, která maximálně spoří drahocenný čas.

Možná trochu přeháníme. Zakladač je jako naše dítě a my jsme jeho pyšní rodiče.

Každopádně pokud zaujal i vás, pořádně se s ním seznamte a směle ho využívejte.

Vyzvedněte si Zakladač. Mějte ho rádi a buďte s ním šťastní.

Kdo ví. Třeba si padnete do noty a na cestě za dokonalými kampaněmi se z vás stanou nerozluční parťáci.

Tipy pro Sklik video reklamu – instream a outstream formáty

Tipy pro Sklik video reklamu – instream a outstream formáty

Google Ads a Sklik PPC

Aleš Havránek Senior PPC specialist

27.12.2021
·
2 min čtení
Testujeme za vás: Performance Max kampaně

Testujeme za vás: Performance Max kampaně

Případová studie

Nikola Holušová Specialist in commodity graders and PPC

23.11.2021
·
4 min čtení
Rubriky