Dostaňte vyhledávací kampaně na vyšší level. S Dotidot.io je to hračka
Víme, o čem mluvíme. Pomocí Dotidot si práci na kampaních ve vyhledávání urychlujeme už několik let. Je to ideální nástroj pro jejich automatizovanou tvorbu. V pohodě zvládá i kampaně se stovkami produktů.
Sestavy, klíčová slova, reklamní texty. Nic z toho neděláme ručně.
A ještě jedna bezva vychytávka. Zmizí z e-shopu nějaký produkt nebo naopak přibude nový? Stačí aktuální feed a kampaně se přes Dotidot aktualizují automaticky. Žádné manuální pozastavování nebo vytváření sestav!
Když si nás klient platí, rádi pro něj pracujeme co nejefektivněji. Ruční „bouchání“ kampaní je u nás proto v podstatě trestným činem
Dokonce existují e-shopy, u kterých jsou Dotidot kampaně naší hlavní zbraní. Jde především o prodej pneumatik, bílé elektroniky, kol a vybavení pro cyklistiku, mobilní telefony a podobně.
Nový projekt = nová výzva
Nepochybujeme, že jsou mezi vámi ti, kteří už s Dotidot zacházet umí a vědí, jak na to.
Tento článek proto nemíří na prosté základy, ale na posunutí práce s kampaněmi o úroveň výš.
Nabízíme konkrétní pohled na naši práci pro klienta Petgroot.cz. Jde o nový zbožový srovnávač krmení a doplňků pro psy a kočky. Začínal s více než 70 000 produkty a denně přibývají další.
Stála před námi výzva. Museli jsme najít funkční klíč, jak takovou spoustu zboží efektivně segmentovat.
Tuning produktového XML feedu
Od začátku bylo jasné, že si nevystačíme s obyčejným XML feedem pro Google nákupy.
Komunikací s klientem se nám podařilo najít klíčový benefit. Jeho projekt umí hodnotit produkty podle kvality.
Od toho jsme se odrazili. Stačila už jen dohoda s vývojáři, aby informaci o kvalitě přidali do štítku pro feed.
Zaměřili jsme se na krmiva, která jsou stěžejní kategorií.
Doplnění štítku nám otevřelo možnost jednoduše segmentovat kampaně. A jako bonus jsme informaci o kvalitě produktu mohli začlenit přímo to textů reklam.
Zároveň jsme vyloučili produkty, které zatím hodnocení kvality nemají. Ale máme je v hledáčku a Dotidot je automaticky do kampaní zařadí hned, jak u nich tato informace bude (denně přibývají desítky až stovky nových hodnocení). Projekt tak může rychle růst.
Oštítkované produkty jsme rozdělili do tří kampaní – nižší, střední a vyšší kvalita.
Testovacím spuštěním kampaní jsme zjistili, jak fungují v prodejích. Ukázalo se, že nejžádanější jsou u zákazníků krmiva střední, případně vyšší kvality. U nich klient podpořil přidávání nových hodnocení.
Naopak nekvalitní výrobky se prakticky neprodávaly. Proto jsme jejich propagaci pozastavili.
Je potřeba ještě přidat v segmentaci
Tím jak zájem e-shopů o to být součástí srovnávače rostl, přibývaly další. Uživateli se tak rozšiřovala možnost výběru. Ale i přes to zůstávalo dost krmiv, které nabízeli jen jeden nebo dva prodejci. Z dat v Google Analytics jsme zjistili, že tyto produkty mají nejhorší prodeje.
Znovu jsme oslovili vývojáře a vznikl štítek s informací, kolik e-shopů každé krmivo nabízí.
Nemělo smysl propagovat krmiva, která dodávalo málo e-shopů. Proto jsme využili štítek a nastavili jednoduché pravidlo zahrnující do kampaní jen produkty nabízené více jak 2 prodejci.
Kombinací obou štítků jsme dosáhli úrovně segmentace, se kterou jsme mohli být spokojení. Zároveň jsme měli jistotu, že jak srovnávač poroste, pořád budeme mít produktové portfolio v kampaních podchycené.
Proto jsme se mohli naplno věnovat optimalizaci výkonu. Začali jsme testovat různé strategie nabídek, reklamní texty a další nastavení.
Dle našeho názoru takto vypadá zdařilá automatizace. Cíl vyhnout se úmorné ruční tvorbě kampaní byl naplněn. Děkujeme inteligentnímu Dotidot a přizpůsobivému produktovému XML feedu. Díky nim neztrácíme čas a naplno se věnujeme tomu nejpodstatnějšímu. Optimalizaci kampaní.
Produktovým feedem to nekončí
Máme zkušenosti a víme, že produktový feed nepokryje vše. Tak jako neustále přibývají nové produkty, mění se s tím i počet kategorií a podkategorií. Když jsme s projektem začínali, měl už jich přes 400.
Obsáhnout je v kampaních ručně, by byla nelidská otročina. Navíc bez konce, protože v budoucnu se kategorie budou různě měnit a přibývat. Proto jsme vývojáře poprosili o kategorický feed. Byli ochotní, šikovní a s přesahem do PPC reklamy. Za pár dní nám dodali prvotřídní hotové dílo. Díky kluci!
Jsme posedlí efektivitou a zjednodušováním. To odráží i výsledný feed. Obsahuje jen pár informací, za to maximálně klíčových (na jeho specifikaci se můžete podívat zde).
Nejdůležitější jsou název podkategorie a samozřejmě cílová URL. Ale nezbytně nutný je také údaj o počtu produktů v každé podkategorii (<products_qty_category>).
Nemá smysl cílit na ty, kde jsou třeba jen dva produkty. Z toho si zákazník nevybere a reklama na ně je mrháním peněz. Informaci o produktové četnosti jsme proto využili k vytvoření pravidla, které pouštělo do kampaní jen podkategorie obsahující více než 10 produktů.
Další důležitý parametr ve feedu je minimální cena produktů v podkategoriích (<min_value>). Pomohl nám segmentovat zboží na levné, střední, dražší a umožnil vyloučit extrémně laciné věci (příslušenství, které klient nechce propagovat).
Parametry o počtu produktů v podkategoriích a jejich ceně jsme využili i v reklamách. Jejich texty se liší od konkurence. A to se počítá.
Tip: V případě, že nejste schopni od programátora získat kategorický feed, umí vám Dotidot pomoci díky Feed Scraperu.
Je to jen začátek
Nejsme na konci. Nikdy nebudeme. Víme to. Pořád je co zlepšovat a kam se posouvat. Možností je spousta.
Jak bude naše optimalizace kampaní pokračovat, přijdou další úpravy feedů, jiná pravidla, nové reklamy.
Ale už teď s radostí hlásíme, že automatizací šetříme desítky hodin práce na tvorbě nových a rušení starých reklam. Jinými slovy. Naše honba za jednoduchými a funkčními řešeními znamená nižší fakturaci, spokojenějšího klienta a vzkvétající spolupráci
Kampaně máme postavené skvěle. Můžeme začít. Den za dnem je rozvíjet, upravovat a vytahovat z nich maximální výkon.
Takhle používáme Dotidot u nás. Jak to děláte vy?