Blog
Jak využít komentáře pod reklamou na Facebooku ke zvýšení prodejů a škálování reklamy

Jak využít komentáře pod reklamou na Facebooku ke zvýšení prodejů a škálování reklamy

Případová studie
Markéta Křížová | Meta Ads specialista

Markéta Křížová

17.06.2025
·
7 min čtení

Při propagaci produktů na Facebooku a Instagramu se často soustředíme na vizuály, texty a správné cílení. Ale co když klíčem k úspěchu nejsou jen dobře nastavené kampaně, ale i samotní uživatelé a jejich zpětná vazba v komentářích? 

 

Na dvou různých klientech jsme si ověřili, jak obrovský vliv mohou mít uživatelské reakce na efektivitu kampaní – a jak je možné je využít ke škálování reklamy a zvýšení prodejů.

 

Jak získat komentáře pod vaše reklamy

U dvou klientů – při propagaci chytrých hodinek a kuchyně na míru – jsme použili Reels video jako hlavní formát reklamy. Video bylo zaměřené na prezentaci produktu a jeho klíčových vlastností. 


Na začátku jsme reklamy cílili na široké publikum bez vyloučení stávajících zákazníků. To vedlo k tomu, že se pod reklamami začaly objevovat komentáře od lidí, kteří už produkt zakoupili. U hodinek psali například své zkušenosti, často přidávali i fotografie hodinek z běžného používání. U kuchyní se zase začali ozývat spokojení zákazníci, kteří sdíleli pozitivní zkušenost s realizací zakázky. K získání komentářů mohou pomoct také otázky a výzvy k reakci pod reklamou. 


 Během krátké doby se komentáře začaly rychle plnit dotazy. Lidé chtěli vědět více – u hodinek je zajímala výdrž baterie, kompatibilita s telefony nebo dostupné funkce, u kuchyně se ptali na materiály, možnosti úprav a cenu.

 

 

Ukázky reels od klienta, kde bylo značné množství komentářů, které jsme následně analyzovali. 

 

Reels klienta smartyhodinky.cz

 

Reels klienta enpf.cz

 

Engagement jako zdroj hlubokého insightu

Namísto toho, abychom tyto komentáře vnímali jen jako běžnou součást engagementu, rozhodli jsme se je systematicky analyzovat a využít je jako cenný zdroj informací. Provedli jsme analýzu komentářů, identifikovali hlavní témata diskuze a navrhli strategii, jak s komentáři pracovat dále.

Na analýzu komentářů jsme využili ChatGPT, do kterého jsme si všechny komentáře vložili. Využít k tomu můžete některý z doplňků pro prohlížeče jako je například Scraper nebo Facebook comment scraper, který vám komentáře z příspěvku vytáhne do tabulky a z té je pak můžete kopírovat do ChatGPT. 


Dostali jsme jednoduchou tabulku, na základě které jsme realizovali další kroky. 


 

 

Jak jsme proměnili zpětnou vazbu v konkrétní akční kroky

 

          1. Optimalizace textů v reklamách

Na základě analýzy jsme upravili copy v reklamách tak, aby to už na první pohled byly odpovědi na nejčastější dotazy. Místo obecného sdělení jsme se v reklamních textech zaměřili na konkrétní benefity produktu a informace, které byly pro zákazníky klíčové. 
 

U kuchyní jsme například zdůraznili kvalitu materiálů, možnosti přizpůsobení a cenové rozpětí, u hodinek jsme do popisu přidali informace o kompatibilitě s různými mobilními telefony.
 

          2. Tvorba nového obsahu na sociální sítě a podkladů do reklam

Navrhli jsme klientům vytvoření nového obsahu, který by na tyto otázky odpovídal. To znamenalo natáčení nových videí, která se detailně zaměřila na klíčové aspekty produktu – například ukázka materiálů kuchyně, vysvětlení rozdílů mezi modely hodinek nebo bannery s přehledem jednotlivých funkcí. Tento přístup pomohl rozptýlit nejčastější obavy zákazníků ještě předtím, než se museli ptát.

 

 

Zkusili jsme i netradiční formu reklamy – použili jsme FAQ formát do Stories, kde přímo odpovídáme na reálné dotazy zákazníků. Reklama tak na první pohled nevypadá jako reklama. Působí přirozeně, je srozumitelná a vzbuzuje důvěru. Díky tomuto formátu se nám podařilo zaujmout i ty, kteří běžné reklamní příspěvky často přeskakují.

 

 

 

 

               4. Optimalizace webu

Z analýzy komentářů vyplynulo, že zákazníci nemají vždy dostatek informací přímo na webu, což je vede k dalším dotazům pod reklamou. To může zpomalit rozhodovací proces a snížit pravděpodobnost konverze. Proto jsme klientům doporučili upravit klíčové části webu tak, aby co nejlépe reflektovaly nejčastější otázky a obavy zákazníků.

 

V praxi to znamenalo:

  • Doplnění detailních informací na produktové stránky.
  • Tipy na blogové články, které by odpovídaly podrobněji na nejčastější dotazy a zároveň pomáhaly s edukací zákazníků.
  • Zvýraznění často kladených dotazů (FAQ sekce).


 

                5. Zapojení klienta do komunikace v komentářích

Jednou z klíčových věcí, kterou jsme klientovi doporučili, bylo aktivní zapojení do diskuze pod reklamami. Rychlé a dobře formulované odpovědi na komentáře nejen zlepšily zákaznickou zkušenost, ale také přispěly k vyššímu organickému dosahu reklamy. 


 

                 6. Přesun k akviziční strategii

V další fázi kampaní jsme přistoupili k úpravě cílení. Nové kampaně jsme nastavili čistě jako akviziční – vyloučili jsme všechny, kteří již nakoupili, a také návštěvníky webu. Cílem bylo zasáhnout reklamami pouze nové potenciální zákazníky, kteří ještě s produktem nepřišli do kontaktu. 


 

Tento přechod k čistě akvizičnímu cílení měl i další přínos – reklamy, které už nasbíraly stovky komentářů a reakcí, působily důvěryhodněji a „živěji“ i na nové publikum. Uživatelé měli pocit, že se o produkt zajímá mnoho lidí, že je firma dostatečně ověřená, a častěji na reklamu reagovali. Sociální důkaz (social proof) v podobě reálných dotazů, fotek a zkušeností ostatních zákazníků výrazně zvyšoval důvěru a konverzní poměr. Oproti reklamám, které začínaly „na zelené louce“, měly tyto interaktivní příspěvky výrazně lepší výsledky jak v míře prokliku (CTR), tak v nákladech na akvizici.


 

Výsledky, které mluví za vše

 

📈 Po spuštění propagace daného typu hodinek v listopadu 2024 došlo k výraznému růstu prodejů – mezi říjnem a listopadem vzrostly prodeje hodinek o 362,5 %. Tento nárůst byl podpořen nejen spuštěním propagace, ale také správným načasováním na začátek vánoční sezony.

Po Vánocích prodeje očekávaně mírně klesly. V březnu jsme začali aktivně pracovat s uživatelskými komentáři, a v dubnu jsme spustili nové bannery a video zaměřené na novou cílovou skupinu – hlavně akvizičně. 

 

Výsledek? Duben opět přinesl růst prodejů.

 

 

🎯 Díky nárůstu komentářů, v nichž lidé konkrétně žádají o nábytek na míru, se nám rozšířil počet kvalifikovaných poptávek. 

 

 

 

🚀 Za stejný mediální rozpočet jsme během kampaně dokázali navýšit dosah videí o desítky procent, takže každá investovaná koruna přinesla výrazně více zobrazení i interakcí.

🎥 Nová videa přinesla relevantnější obsah pro potenciální zákazníky a hlavně nové zákazníky přímo v komentářích. 

 



Chcete nakopnout i vaše prodeje? 

Zavolejte si s námi na úvodní 30 minutové konzultaci ZDARMA, kde probereme růst vašeho projektu i to, co vás nyní brzdí. 

 
Napište Lukášovi, který s vámi vše nezávazně probere a navrhne možná řešení. Ozvěte se na e-mail lukas.knoflicek@placement.cz nebo rovnou zavolejte na +420 739 871 639. Kampaně nikdy nespí!
 
5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

Google Ads a Sklik

Aleš Havránek Senior PPC specialist

16.05.2018
·
5 min čtení
AI jako nový zdroj trafficu a tržeb? Nastavte si ho v GA4!

AI jako nový zdroj trafficu a tržeb? Nastavte si ho v GA4!

E-shop Google Ads a Sklik PPC

Jan Vavrečka PPC specialis & data analyst

16.06.2025
·
3 min čtení
Rubriky