Rozšířené konverze Google Ads přes GTM?
Pokud zatím nemáte implementované rozšířené konverze, tak máte nejvyšší čas. Bez těchto dat je Google v podstatě slepý na jedno oko 👁️
Nejvyšší čas to napravit!
Co to vlastně rozšířené konverze jsou?
Detailněji si o tom můžete přečíst v nápovědě. Pojďme si to vysvětlit jednodušeji.
Pomocí údajů o zákaznících na pozadí dokáže Google měřit konverze přesněji. Díky tomu zachytí objednávky, které by jinak nezachytil. Pokud se má automaticky rozhodovat, jaké reklamy / produkty bude propagovat a které nikoliv, jedná se o klíčovou věc.
Je možné zasílat několik údajů, jako např. Jméno, příjmení, apod. Ale nejdůležitější je email.
Jak tedy nastavit?
🎬 omrkněte videonávod, nebo pokračujte ve čtení 😊
Pokud máte e-shopové řešení jak např. Shoptet, tak si ušetříte spousty kroků a práce - návod.
Ale pokud máte jiné řešení, které neumožňuje jednoduchou implementaci, tak vám pomůže tento návod pomocí GTM. Je ale potřeba, aby vám vývojáři na děkovné stránce po dokončení nákupu předávali v datové vrstvě emailovou adresu zákazníka.
Nejdříve si musíte najít proměnou z datové vrstvy, která vám předává informaci o emailu na děkovné stránce po dokončení nákupu. V našem případě je to ecomm_mail. Z té vytvoříme proměnnou:
Následně je potřeba tuto proměnnou implementovat do Google Ads konverzního kódu. Otevřete Google Ads konverzní kód a vytvořte novou proměnnou u poskytnutí dat z vašeho webu:
V posledním důležitém kroku zvolte manuální konfiguraci a vyberte vaší proměnnou z prvního kroku:
Nyní již stačí jen vše uložit a publikovat. Tímto máte v GTM hotovo 🙂
Poslední část nastavení bude v Google Ads:
Po rozkliknutí konverzního kódu klikněte na vylepšené konverze a ty aktivujte. Zvolte nastavení Správce značek Google a nastavení uložte.
Do 48 hodin proveďte kontrolu přes diagnostiku konverzní akce.