Blog
Jak na grafické podklady pro PPC reklamu v roce 2023?

Jak na grafické podklady pro PPC reklamu v roce 2023?

Google Ads a Sklik PPC
Natálie Sebralová | Marketing specialist

Natálie Sebralová

10.02.2023
·
6 min čtení

Při tvorbě podkladů se musíme řídit přesnými specifiky, které jsou dány jednotlivými systémy. Jde především o velikost, formát a rozměry bannerů a obrázků pro reklamu. Tudíž pokud zadáváte práci grafikovi, nebo i když je tvorba podkladů na vás, čtěte dále, tenhle článek je přesně pro vás.

Velikost, formát a rozměry? Jak to vlastně je a které použít?

Podívejme se na to z pohledu Google Ads i Skliku.

Google Ads

Obecně platí, že bannery musí mít velikost do 150 kB a musí být ve formátu JPG, PNG, nebo statického GIF. U obrázků pro responzivní obsahovou reklamu je povolená maximální velikost 5 120 kB.

Při tvorbě je dobré vytvořit jak rozměry pro mobilní zařízení, tak pro desktopy.

Dalším bodem, který je dobré zmínit, je rozdělení kampaně podle typu na obsahovou s bannery a responzivní obsahovou. A nesmíme ani zapomenou na „nový“ typ Performance Max (dále jen PMAX). 

Nyní si pojďme představit rozměry pro klasické bannery.

Formáty pro mobilní zařízení vyšší třídy:

- 300x200 px

- 300x50 px

- 300x100 px

- 250x250 px

- 200x200 px

Formáty pro počítačové zařízení:

- 300x250 px

- 336x280 px

- 728x90 px

- 970x90 px

- 970x250 px

- 468x60 px

- 300x600 px

- 160x600 px

- 250x250 px

- 200x200 px

Tučně vyznačené formáty se řadí mezi nejpoužívanější.

V Ads je možné připravit obsahovou reklamu i ve formátu HTML5. Tento formát není až tak rozšířený. Nebudeme ho tady popisovat (případné podrobnější informace naleznete v nápovědě Ads).

Pokud však tvoříte responzivní obsahovou reklamu, platí pro její obrázky následující rozměry:

- 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)

- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)

Responzivní obsahová reklama umožňuje nahrát až 15 různých obrázků v již zmíněných 2 rozměrech. Musí však obsahovat minimálně jeden obrázek na šířku (v poměru 1,91:1).

Povolené rozměry loga responzivní obsahové reklamy jsou:

- 4:1 – 1 200×300 px (minimální velikost je 512×128 px)

- 1:1 – 1 200×1 200 px (minimální velikost je 128×128 px)

Podklady pro PMAX rozdělujeme do 3 rozměrů pro obrázky a 2 rozměrů pro logo:

Obrázky:

- 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)

- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)

- 4:5 – 960x1 200 px (minimální velikost je 480x600 px)

Loga:

- 4:1 – 1 200x300 px (minimální velikost je 512x128 px)

- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)

✨ Náš TIP:

Věděli jste, že vaše textové reklamy nemusí být závislé jen na textech? Pojďme si teď projít, jak je to s rozšířením o obrázky u textových reklam.

V rozšíření máte k dispozici 2 poměry obrázků. A to povinný 1:1 a doporučený 1,91:1.

Rozměry obrázků jsou následující:

- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)

- 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)

Myslete na to, že nejdůležitější obsah obrázku by měl zujímat 80 % plochy a být ve středu.

Sklik

Zde jsme omezeni ve velikosti jednotlivých bannerů a to na 150 kB. Co se týče podporovaných formátů, jedná se opět o JPEG, PNG a GIF. Pojďme se vrhnout na rozměry bannerů:

- 160x600 px

- 300x600 px

- 300x300 px

- 480x480 px

- 300x250 px

- 320x100 px

- 480x300 px

- 728x90 px

- 970x210 px

- 970x310 px

Tučně vyznačené formáty se řadí mezi nejpoužívanější.

U kombinované reklamy může být velikost obrázků maximálně 1 MB. Platí i další pravidla, ale k tomu se dostaneme později. Teď k rozměrům.

Obrázky:

-1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost 600×314 px)

-1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost 300x300 px)

Logo:

-4:1 – 1 200x300 px (minimální velikost 512×128 px)

-1:1 – 1 200×1 200 px (minimální velikost 128×128 px)

Sklik nabízí i reklamu označenou jako branding.

Podporovaný rozměr pro branding je 2 000x1 400 px, podporované formáty jsou JPEG, PNG a GIF, maximální datová velikost je 500 kB.

Přesné rozložení prvků u brandingu najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická specifikace  tohoto formátu. Správné rozložení prvků je možné ověřit v nástroji pro kontrolu viditelných oblastí.

Maketa formátu Branding

 

Pravidla a doporučení pro tvorbu obsahu

Volnou ruku vám ani Google ani Seznam opravdu nenechá. Existuje řada pravidel, která se musí při tvorbě podkladů dodržovat. Ne každý grafik, nebo specialista tyhle pravidla zná, tak pojďme na ně.

Google Ads

Google Ads je u bannerů velmi benevolentní, a kromě základních pravidel vycházejících z legislativy, nejsou nijak omezeny.

U responzivní obsahové reklamy už je to však přísnější, proto se pojďme na pravidla podívat:

- používejte obrázky vysoké kvality

- nepoužívejte filtrované, vizuálně zkreslené obrázky (reklama by neměla být klamavá)

- neohraničujte obrázky rámečkem

- nepoužívejte překryvná loga – tím, že se loga do reklam nahrávají zvlášť, nemusíte se bát, že by se tam neobjevila

- nepoužívejte překryvné texty – pokud přece jen chcete text v reklamě použít, smí se tak, pokud nezasahuje do celkového obrázku

- v žádném případě nepoužívejte CTA tlačítka, jelikož obrázky neslouží jako proklikávající prvek

- váš produkt nebo služba by měly být hlavní náplní obrázku (prázdný prostor by neměl zabírat více než 80 % obrázku)

- vyhněte se složenému digitálnímu pozadí (včetně bílého) – používejte raději kvalitní fotografie fyzických scén s přirozenými stíny

Sklik

Sklik definuje u grafických reklam nepovolený či pravidly omezený obsah. Spadají do něj například alkoholické nápoje, tabákové výrobky, sázení, loterie a další. Úplné omezení najdete v nápovědě Skliku – nepovolený obsah.

Každopádně je samozřejmé, že každý banner či obrázek by měl být čitelný, ostrý a už na první dobrou bychom měli vědět, co ukazuje.

Obecná pravidla pro tvorbu bannerů:

- grafika musí souviset s obsahem stránky a reklamního sdělení

- dodržujte gramatiku

- reklama nesmí přímo zmiňovat konkurenci a nesmí být klamavou nebo srovnávací reklamou mimo její zákonné meze

- text nesmí obsahovat programátorské (rovné) uvozovky a apostrofy

- vulgární výrazy rozhodně ne, když už, tak použijte slang nebo nespisovná slova

- text nesmí obsahovat velká písmena, vyjma názvů produktů, společností a ustálených slovních spojení

Výše zmíněná pravidla nejsou kompletní pro úplnost přejděte zde.

Pro kombinované obsahové reklamy platí tato pravidla:

- ilustrační obrázky nesmí obsahovat text (obrázek či fotografie může obsahovat pouze originální text produktů či výrobků, bez dodatečně přidaného textu)

- do obrázků se nesmí vkládat logo webu

- na CTA tlačítka také zapomeňte

- logo (vložené do reklamy jako samostatný prvek) musí mít transparentní nebo bílé pozadí

Úplná pravidla najdete v nápovědě pro kombinované formáty.

Doufáme, že vám tento článek usnadní práci při zadávání nebo vytváření grafických podkladů pro PPC reklamu. Pokud byste měli jakékoliv další otázky, neváhejte se na nás obrátit na sociálních sítích, nebo e-mailem a rádi vám vše zodpovíme.

25 UX tipů pro e-shopy. Potěší zákazníky a přivedou objednávky

25 UX tipů pro e-shopy. Potěší zákazníky a přivedou objednávky

E-shop

Filip Šamárek Copywriter and newsletter specialist

24.03.2023
·
1 min čtení
Nová pravidla pro e-shopy: 7 změn v zákoně platných od roku 2023

Nová pravidla pro e-shopy: 7 změn v zákoně platných od roku 2023

E-shop

Jakub Herrmann Senior PPC specialist, agency founder

22.11.2022
·
2 min čtení
Rubriky