Blog
Nová pravidla pro e-shopy: 7 změn v zákoně platných od roku 2023

Nová pravidla pro e-shopy: 7 změn v zákoně platných od roku 2023

E-shop
Jakub Herrmann | Seniorní PPC specialista, zakladatel agentury

Jakub Herrmann

22.11.2022
·
2 min čtení

Od 1. ledna příštího roku začínají platit novinky v legislativě týkající se e-shopů. Je jich relativně dost, proto jsme se zaměřili na sedmičku těch nejzásadnějších. Uděláte dobře, když se s nimi seznámíte. Nabízíme video nebo text.

Novinky v zákoně pro e-shopy – video verze

 

Novinky v zákoně pro e-shopy – textová verze

Tady je 7 nejdůležitějších legislativních změn týkajících se e-shopů od roku 2023.

 

1. Konec falešných recenzí

Jestli jste si sami psali pozitivní hodnocení pod jménem falešných zákazníků, máte nejvyšší čas s tím přestat.

Nejenže je to zakázáno, ale k tomu navíc e-shopy dostávají povinnost dokazovat pravost skutečných recenzí.

 

2. Upgrade tlačítka „OBJEDNAT“

U produktu už nestačí obyčejné tlačítko „OBJEDNAT“, „KOUPIT“, „DO KOŠÍKU“ a podobně. Zákazníkovi totiž jasně nesděluje, že zboží, které chce mít doma, musí taky zaplatit.

Staré tlačítko je třeba nahradit novým blbuvzdornějším – třeba „OBJEDNAT A ZAPLATIT“.

Smějete se tomu? My taky. 🙂

 

3. Sbohem falešným slevám

Ve středu máte produkt za tisícovku a v pátek uděláte 30% slevu a přeceníte na 700 Kč? Bývávalo.

Teď slevu musíte počítat od ceny, která u zboží platila aspoň 30 dní zpětně.

 

4. Jednoduché odstoupení od smlouvy

V minulosti se nejspíš zákazníkům nelíbil způsob, jakým odstupovali od kupní smlouvy s e-shopem.

A patrně právě proto dostávají možnost to udělat v podstatě libovolně. Stačí, když vám pošlou vzkaz na Facebooku. A pozor! Vy jim odstoupení musíte potvrdit.

 

5. Zkomplikování telefonních objednávek

Do teď stačilo zvednout telefon, poslouchat, co zákazník chce, naklikat to za něj do košíku a poslat mu platební údaje.

Nově to nepřipadá v úvahu. Zákazník vám nejdřív do telefonu nadiktuje nákupní seznam, vy mu ho pošlete e-mailem a až když ho potvrdí, může přijít objednávka.

 

6. Velkoobchodní podmínky vždy

Odkaz na VOP v patičce e-shopu už nestačí.

Je potřeba je posílat zákazníkovi mailem s každou objednávkou, ideálně ve formátu PDF.

 

7. Odeslání zboží do 30 dní

Dřív záleželo na prodejci, do kdy zboží doručí. Stačilo, když tu informaci zákazníkovi jasně vystavil na oči.

Teď už má na poslání maximálně 30 dní. Pokud potřebuje delší dobu, zákazník to musí odsouhlasit.

 

Toto je sedmero největších legislativních změn, které rok 2023 přináší e-shopům.

Na rovinu říkáme, že jsme je odposlouchali a možná, byť nevědomky, v tomhle článku nepřesně interpretovali.

Jestli chcete mít jistotu, obraťte se na vaše právníky. Případně vám doporučujeme webinář advokátky Petry Dolejšové, která zákonné novinky vysvětluje dopodrobna. Pusťte si ho klidně hned.

5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

Google Ads a Sklik

Aleš Havránek Seniorní PPC specialista

16.05.2018
·
5 min čtení
Case study: Jak originální popis produktu zvedl tržby a potěšil klienta

Case study: Jak originální popis produktu zvedl tržby a potěšil klienta

E-shop Případová studie Copywriting

Filip Šamárek Copywriter a PPC specialista

20.10.2022
·
6 min čtení
Rubriky