Blog
7 tipů, jak připravit kampaně na Vánoce

7 tipů, jak připravit kampaně na Vánoce

E-shop PPC
Marie Uhrová | PPC specialista

Marie Uhrová

11.11.2021
·
4 min čtení

Předvánoční období znamená pro většinu e-shopů top sezónu. Dávno pryč jsou časy, kdy se všichni nahrnuli do kamenných obchodních domů a čekali dlouhé fronty u pokladen. Stále více lidí využívá možnosti online nákupů a PPC specialisté i vlastníci e-shopů se tak mohou radovat. Jak připravit kampaně na Vánoce co nejlépe a vymáčknout z top sezóny maximum?

1. Důležitá data již máte

Jestliže již máte alespoň jednu vánoční sezónu za sebou, máte v rukávu eso v podobě vlastních dat. Využijte jich a nakoukněte do historie. Jaké produkty byly v loňském předvánočním období nejprodávanější? Která klíčová slova přivedla nejvíce konverzí? Kdy začal růst zájem o vaše produkty? Odpovědi na tyto otázky jsou pár kliknutí myši daleko.

2. V prosinci už je pozdě

Troufli byste si tipnout, kdy začíná průměrný Čech s nákupy vánočních dárků? Z průzkumu společnosti GLS vyplynulo, že nejvíce lidí (28 % respondentů) nakupuje dárky v listopadu po velké slevové akci Black Friday. Téměř stejně velká skupina lidí (27 %) však řeší dárky již v průběhu září a října.

Zvyšující se inflace i stále trvající epidemie se strašákem v podobě lockdownu má na chování zákazníků v letošním roce velký vliv, lidé tak začínají dárky nakupovat dříve, než kdy jindy. Začít cílit vánoční kampaně na zákazníky až v prosinci již tedy může být pozdě.

Zdroj: GLS

3. “Omezeno rozpočtem”

V předvánočním období se může hledanost produktů i několikanásobně zvýšit, především, pokud jsou vaše produkty vhodné jako dárek. Pokud se reklamy nemohou kvůli nízkému rozpočtu zobrazovat tak často, jak by mohly, a vy tak přicházíte o potenciální zákazníky, zobrazí se u vašich kampaní v Google Ads hláška “omezeno rozpočtem” či “nízký rozpočet” v případě Skliku.

Pokud si chcete zkontrolovat, o kolik % zobrazení přicházíte právě vinnou nedostatečného rozpočtu, zobrazte si ve sloupcích metriku “Podíl ztracených zobrazení ve vyhledávání (rozpočet)”.

4. Proč to neběží?!


 

Tak tohle je jistě to poslední, co chcete v TOP sezóně ve svém účtu najít. Výdej reklam se zastavil z důvodu vyčerpání kreditu, vy jste si toho nevšimli a přišli jste tak o desítky či stovky konverzí.

Pozor také na zamítnuté produkty v Merchant Center. Zákon schválnosti funguje dokonale a pokud se má někdy něco pokazit, věřte, že se to stane nyní. Takže kontrolujte, kontrolujte, kontrolujte, zabere to pár vteřin a ušetří spoustu nervů.

5. Efektivní práce s publiky

Remarketingová či jiná publika nejspíš využíváte standardně v průběhu roku. Kdy jindy si s nimi však důkladněji vyhrát, než právě před Vánoci? Dynamický retargeting či cílení na všechny návštěvníky webu za posledních 7 dní využívají snad všichni. Co se však takhle připomenout návštěvníkům, kteří u vás již v minulosti nakoupili a vnuknout jim nápad na dárek pro nejbližší?Vyzkoušet můžete také speciální vánoční publika, která nabízí Ads i Sklik.

6. Vylaďte inzeráty k dokonalosti

Reklama, kterou potenciální zákazník na internetu vidí, je taková vaše výkladní skříň. Pokud zákazníka nezaujme či mu neposkytne potřebné informace, navštíví raději konkurenční obchod.

Vyhrajte si tedy jak s textovými inzeráty, tak s vizuálem grafických reklam a zaujměte zákazníka na první pohled. Nezapomeňte zmínit také konkurenční výhody jako je doprava zdarma, dárek k nákupu či garance doručení do Vánoc. Zkontrolujte také, zda máte u inzerátů přiřazená dostupná rozšíření.

7. Pozor na automaty po Vánocích

Narozdíl od postupného nárůstu návštěvnosti před Vánoci je následný pokles náhlý a prudký.

Automatům, jako je např. ROAS, však trvá nějakou dobu tento pokles zaregistrovat. Může se tedy stát, že automat zvyklý z několika předešlých týdnů na nadstandardní výkonnost kampaní bude i po tomto prudkém poklesu ze setrvačnosti utrácet, kde se dá.

Ideálním řešením je tedy automatům pomoci např. sezónními nabídkami, kde nastavíme pokles konverzního poměru.

Napadají vás další tipy, na co si dávat pozor v souvislosti s přípravou vánočních kampaní? Dejte nám vědět v komentářích.

Testujeme za vás: Performance Max kampaně

Testujeme za vás: Performance Max kampaně

Případová studie

Nikola Holušová Specialista na zbožové srovnávače a PPC

23.11.2021
·
4 min čtení
Dostaňte vyhledávací kampaně na vyšší level. S PPC Bee je to hračka

Dostaňte vyhledávací kampaně na vyšší level. S PPC Bee je to hračka

Google Ads a Sklik PPC

Jakub Herrmann Seniorní PPC specialista, zakladatel agentury

01.11.2021
·
6 min čtení
Rubriky