Blog
Proč klient začal s e-mail marketingem a co z něj má?

Proč klient začal s e-mail marketingem a co z něj má?

E-shop Případová studie E-mail a SMS marketing
Eliška Knoflíčková | Marketingová manažerka

Eliška Knoflíčková

12.09.2022
·
4 min čtení

„Kovidové žně“ skončily a e-shopaři se teď naopak musejí vyrovnávat s propadem tržeb. Propukla inflace, všechno zdražuje, výplaty nerostou, budoucnost je nejistá. Právě proto lidé míň nakupují a e-commerce trh se zmítá v krizi. Co e-shopům pomůže? Vydat se jiným marketingovým směrem. Místo drahého nahánění stále nových zákazníků je snazší cestou prodávat lidem, kteří už e-shop znají. V tomto ohledu skvěle funguje e-mail marketing.

Na vlastní tržby se o tom přesvědčil i náš klient prodávající doplňky stravy. E-mailová rozesílka mu pravidelně přivádí hodnotné objednávky od věrných zákazníků.

Obsah obrázku text

Popis byl vytvořen automaticky

Ukázkový e-mailing pro Kralovstvizdravi.cz

 

V čem tkví síla e-mailingu?

  1. Komunikujete s lidmi, kteří vás znají, chtějí vaše produkty a důvěřují vám – jejich e-mail máte proto, že u vás nakoupili nebo se přihlásili k odběru vašich zpráv.
  2. E-mailovou schránku člověk kontroluje denně, takže prodejní newsletter zaregistruje hned, jak ho pošlete.
  3. Náklady na propagaci skrze e-mail jsou nesrovnatelně nižší v porovnání s jinými marketingovými kanály – platíte za počet kontaktů v databázi, a i když jich máte nespočet, neutratíte víc než stovky maximálně tisíce korun.
  4. Efekt e-mailingové kampaně přesně vyhodnotíte – zjistíte kolik lidí e-mail otevřelo, na jaké odkazy v něm klikali, jak se chovali na vašem e-shopu, jestli nakoupili a jaké zboží.
  5. S každým novým zákazníkem vaše databáze kontaktů roste a zvyšuje efekt prodejních e-mailů.
  6. Kontakty snadno roztřídíte podle zájmů, pohlaví, demografie, dřívějšího chování apod. – každé cílové skupině můžete přizpůsobit rozesílku přesně na míru.
  7. Jednorázově nastavené automatické e-maily vám generují dlouhodobý zisk (např. připomínka opuštěného košíku).

 

Případová studie: Jak zafungoval e-mailing s doplňky stravy

Zadáním klienta bylo představit e-mailovou kampaní novou značku výživových doplňků.

Proto jsme v Ecomailu rozdělili celou databázi kontaktů na různé cílové skupiny a vybrali tu, u které se dal očekávat největší zájem o nové produkty.

Pro ni jsme připravili newsletter a odeslali ho 1 130 lidem.

 

Jaká byla odezva?

E-mail dorazil s výjimkou jediného všem. Přes 40 % lidí ho otevřelo a 2,92 % oslovených se prokliklo na e-shop. (Obecně platné benchmarky pro srovnání – otevření e-mailu 10 %, proklik 1 %.)

Pokud jde o prodeje, kampaň přinesla 12 objednávek v celkové hodnotě 16 541 Kč.

Výsledky e-mailingu představujícího novou značku doplňků stravy

 

Jak náročné byly přípravy?

Ze všeho nejdřív musíme říct, co celá realizace e-mailingu obnáší:

  1. Technické připravení Ecomailu – především založení účtu, nahrání e-mailové databáze a nastavení datové analytiky.
  2. Navržení a schválení grafického vizuálu newsletterů – jde hlavně o strukturu, barvy a obsah patičky.
  3. Dohodnutí plánu odesílky.

Toto jsou úvodní práce a dělají se jen jednou ještě před vytvořením první kampaně. Pro představu zaberou asi 5 hodin čistého času včetně průběžné komunikace s klientem a zapracování jeho připomínek.

Po úvodním kolečku přichází vlastní tvorba e-mailové kampaně:

  1. Naplnění schváleného grafického vizuálu konkrétními produkty, texty a tlačítky vyzívajícími k akci.
  2. Vytvoření úvodního banneru a jeho nasazení do připraveného e-mailu.
  3. Provedení segmentace kontaktů v databázi a vytvoření cílové skupiny, kterou by mohl newsletter zaujmout.

Připravit konkrétní kampaň včetně jejího odeslání trvá okolo 2 hodin.

Fajn. Známe časový rámec a víme, jaký efekt měla rozesílka e-mailu propagujícího novou značku doplňků stravy.

Klient z toho byl nadšený a dal to jasně najevo.

 

Co se dělo dál?

Kralovstvizdravi.cz si ověřili, že e-mail marketing má smysl, a rozhodli se do toho šlápnout naplno.

Proto jsme klientovi nastavili automatickou rozesílku lidem, kteří dali zboží do košíku, ale ještě ho nekoupili.

Vzorové schéma e-mailingu na opuštěný košík

 

Taky jsme rozeslali reaktivační e-mail, který z databáze vyřadil „mrtvé kontakty“ (neotevírají e-maily a nenavštěvují e-shop). Zbylo 38 % prověřených lidí, kteří mají relevantní zájem o klientovy zprávy a produkty. Další bonus je ve formě úspory, protože správa v Ecomailu se platí od počtu kontaktů.

Vzorové schéma reaktivačního e-mailingu

 

Náš internetový prodejce potravinových doplňků je s e-mail marketingem spokojený. I v době ekonomické krize mu zvyšuje zisky a generuje věrné zákazníky.


Pokud budete chtít, rádi připravíme e-mailing i vám.

9 tipů pro budování brandu z praxe aneb koncentrát toho nejlepšího z Onlajnova

9 tipů pro budování brandu z praxe aneb koncentrát toho nejlepšího z Onlajnova

E-shop Onlajnov Ze života agentury

Filip Šamárek Copywriter a specialista na newslettery

23.09.2022
·
6 min čtení
Video o Performance Max: Segmentace navyšující tržby

Video o Performance Max: Segmentace navyšující tržby

Google Ads a Sklik PPC

Jakub Herrmann Seniorní PPC specialista, zakladatel agentury

06.09.2022
·
0 min čtení
Rubriky