Máte kampaně vyšperkované k dokonalosti, ale výsledky stále neodpovídají vašim očekáváním? Možná vám uniká něco zdánlivě nepatrného, ale zásadního. Slyšeli jste někdy o pojmech UI a UX?
UI neboli uživatelské rozhraní zahrnuje vše, co uživatel vidí a s čím interaguje na vašem webu. To znamená, jak web vypadá, jak je uspořádaný, jak snadno se na něm uživatelé orientují a jak rychle najdou informace, které hledají.
UX neboli uživatelská zkušenost pak pokrývá celkový dojem, efektivitu a pohodlí, které uživatelé získají při používání vašeho webu. Jde o to, jestli jsou všechny procesy na webu logické, intuitivní a jestli celkově vytvářejí pozitivní zážitek.
První dojem: Uživatelé si o vašem webu vytvářejí názor během prvních sekund. Pokud je design nepřehledný nebo zastaralý, mohou vaši stránku opustit dříve, než objeví, co vůbec nabízíte.
Zákaznická cesta: Dobře navržené UI a UX usnadňují zákazníkům najít to, co hledají, a plynule je provádějí nákupním procesem až k dokončení nákupu.
Důvěra: Profesionální vzhled a snadná navigace zvyšují důvěru ve vaši značku a mohou vést k většímu počtu konverzí.
Optimalizace pro všechna zařízení: V dnešní době, kdy se z desktopů přechází na mobilní telefony je nezbytné, aby váš web byl přístupný a přizpůsobivý na obou typech zařízení. Máte-li tedy web optimalizovaný pro desktop, věnujte pozornost mobilním zařízením, na kterých k nákupům dochází čím dál častěji.
Jak vypadá e-shop jako celek má vliv na celkové prodeje a pokud zákazník neprojde přes košík kvůli technickým potížím nebo nebude vědět, kde má kliknout, ani sebelepší reklama vám nepomůže.
Máte správně vyřešené chybové stránky (404)? Ujistěte se, že odkazy na vašem webu nevedou na neexistující stránky a případně nabídnou uživatelům cestu zpět nebo alternativní obsah.
Zdroj: https://www.zoot.cz/
Máte správně nasazenou cookies lištu? Viditelná a snadno ovladatelná cookies lišta zvyšuje uživatelský komfort a vyhovuje legislativním požadavkům.
Zdroj: https://www.kralovstvizdravi.cz/
Máte děkovnou stránku? Po dokončení nákupu by se měla uživateli zobrazit děkovná stránka, která potvrzuje úspěšné zpracování objednávky a díky které bude snazší měření konverzí.
Zdroj: https://syrydomu.cz/
Máte web správně optimalizovaný pro desktop i mobil?Ujistěte se, že je váš web responzivní a nabízí stejně kvalitní zážitek na všech zařízeních.
Zdroj: https://www.alpinepro.cz/
Máte dostatek možností dopravy? Nabídněte uživatelům více možností dopravy, aby si mohli vybrat tu, která jim nejlépe vyhovuje.
Zdroj: https://www.natima.cz/
Jaké produkty zobrazujete na hlavní stránce? Zobrazujte na hlavní stránce TOP produkty nebo personalizovanou nabídku pro každého návštěvníka, aby byl obsah co nejrelevantnější.
Zdroj: https://www.vuch.cz/
Máte dobře vyřešenou kategorizaci? Zajistěte, aby se uživatelé mohli v kategorizaci produktů snadno orientovat a rychle našli, co hledají.
Zdroj: https://www.cistedrevo.cz/
Máte na webu ilustrační fotografie? Použijte kvalitní a reprezentativní fotografie pro každý produkt i kategorii.
Zdroj: https://www.cistedrevo.cz/
Máte správně nastaveno vyhledávání a filtry? Umožněte uživatelům snadno vyhledávat produkty a efektivně je filtrovat podle relevantních parametrů.
Zdroj: https://www.datart.cz/
Máte atraktivní popisky produktů? Zajistěte, že každý produkt má čtivý, originální popisek s uvedením všech důležitých parametrů a dostupných recenzí.
Zdroj: https://www.angrybeards.cz/
Nabízíte v košíku upsell či cross-sell? Nabídněte v košíku doplňkové produkty pro zvýšení hodnoty objednávky.
Zdroj: https://www.alza.cz/
Máte na webu informaci o certifikátu spokojenosti? Pokud máte certifikát spokojenosti, například od Heureky, nezapomeňte ho prezentovat na svém webu.
Zdroj: https://www.manutea.cz/
Jste aktivní v komunikaci? Buďte aktivní na blogu a sociálních sítích a reagujte na všechny komentáře, ať už pozitivní nebo negativní, což poukáže na vaši zákaznickou péči a pomůže vám s budováním komunity.
Zdroj: https://www.heureka.cz/
Pokud máte pochybnosti o efektivitě vašeho webu nebo si nejste jisti, jaké změny by bylo potřeba udělat, neváhejte nás kontaktovat pomocí e-mailu obchod@placement.cz. Rádi vám vypracujeme detailní UX & UI analýzu, která odhalí všechny slabiny a ukáže, jak vaši stránku posunout na vyšší úroveň. Stáhněte si zdarma náš checklist s 20+ tipy na optimalizaci vašeho webu z pohledu UI a UX.
CHCI ZÁKLADNÍ CHECKLIST ZDARMA
Zapojte se do zlepšování vašeho webu a transformujte každou návštěvu na úspěšný prodej. Těšíme se na spolupráci!
Vánoce jsou vrchol roku pro e-shopy a zároveň období, kdy roste CPC, konkurence i nároky na logistiku. Kdo začne až v listopadu, nechává největší část poptávky ležet na s...
Začínáte podnikat a chcete být vidět na Facebooku nebo Instagramu? Možná už máte svou stránku, pár příspěvků a přemýšlíte, jak spustit reklamu nebo předat správu marketin...