Pokud zatím nemáte implementované rozšířené konverze, tak máte nejvyšší čas. Bez těchto dat je Google v podstatě slepý na jedno oko 👁️
Nejvyšší čas to napravit!
Co to vlastně rozšířené konverze jsou?
Detailněji si o tom můžete přečíst v nápovědě. Pojďme si to vysvětlit jednodušeji.
Pomocí údajů o zákaznících na pozadí dokáže Google měřit konverze přesněji. Díky tomu zachytí objednávky, které by jinak nezachytil. Pokud se má automaticky rozhodovat, jaké reklamy / produkty bude propagovat a které nikoliv, jedná se o klíčovou věc.
Je možné zasílat několik údajů, jako např. Jméno, příjmení, apod. Ale nejdůležitější je email.
Jak tedy nastavit?
🎬 omrkněte videonávod, nebo pokračujte ve čtení 😊
Pokud máte e-shopové řešení jak např. Shoptet, tak si ušetříte spousty kroků a práce - návod.
Ale pokud máte jiné řešení, které neumožňuje jednoduchou implementaci, tak vám pomůže tento návod pomocí GTM. Je ale potřeba, aby vám vývojáři na děkovné stránce po dokončení nákupu předávali v datové vrstvě emailovou adresu zákazníka.
Nejdříve si musíte najít proměnou z datové vrstvy, která vám předává informaci o emailu na děkovné stránce po dokončení nákupu. V našem případě je to ecomm_mail. Z té vytvoříme proměnnou:
Následně je potřeba tuto proměnnou implementovat do Google Ads konverzního kódu. Otevřete Google Ads konverzní kód a vytvořte novou proměnnou u poskytnutí dat z vašeho webu:
V posledním důležitém kroku zvolte manuální konfiguraci a vyberte vaší proměnnou z prvního kroku:
Nyní již stačí jen vše uložit a publikovat. Tímto máte v GTM hotovo 🙂
Poslední část nastavení bude v Google Ads:
Po rozkliknutí konverzního kódu klikněte na vylepšené konverze a ty aktivujte. Zvolte nastavení Správce značek Google a nastavení uložte.
Do 48 hodin proveďte kontrolu přes diagnostiku konverzní akce.
Vánoce jsou vrchol roku pro e-shopy a zároveň období, kdy roste CPC, konkurence i nároky na logistiku. Kdo začne až v listopadu, nechává největší část poptávky ležet na s...
Performance Max kampaně bez feedu nejsou žádná novinka. Zkusili jsme ji nastavit jinak.. Ne jako katalog. Ne jako brandovku pro dobrý pocit. Ale jako výkonnostní doplněk,...