Při tvorbě podkladů se musíme řídit přesnými specifiky, které jsou dány jednotlivými systémy. Jde především o velikost, formát a rozměry bannerů a obrázků pro reklamu. Tudíž pokud zadáváte práci grafikovi, nebo i když je tvorba podkladů na vás, čtěte dále, tenhle článek je přesně pro vás.
Podívejme se na to z pohledu Google Ads i Skliku.
Obecně platí, že bannery musí mít velikost do 150 kB a musí být ve formátu JPG, PNG, nebo statického GIF. U obrázků pro responzivní obsahovou reklamu je povolená maximální velikost 5 120 kB. Při tvorbě je dobré vytvořit jak rozměry pro mobilní zařízení, tak pro desktopy. Dalším bodem, který je dobré zmínit, je rozdělení kampaně podle typu na obsahovou s bannery a responzivní obsahovou. A nesmíme ani zapomenout na PMAX a Demand Gen kampaně..
Nyní si pojďme představit rozměry pro klasické bannery. Formáty pro mobilní zařízení :
300x200 px
300x50 px
300x100 px
250x250 px
200x200 px
Formáty pro PC:
300x250 px
336x280 px
728x90 px
970x90 px
970x250 px
468x60 px
300x600 px
160x600 px
250x250 px
200x200 px
Zmíněné formáty se řadí mezi nejpoužívanější.
Pokud tvoříte responzivní obsahovou reklamu, platí pro obrázky následující rozměry:
1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)
1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
Responzivní obsahová reklama umožňuje nahrát až 15 různých obrázků v již zmíněných 2 rozměrech. Musí však obsahovat minimálně jeden obrázek na šířku (v poměru 1,91:1).
Povolené rozměry loga responzivní obsahové reklamy jsou:
4:1 – 1 200×300 px (minimální velikost je 512×128 px)
1:1 – 1 200×1 200 px (minimální velikost je 128×128 px)
Podklady pro PMAX rozdělujeme do 3 rozměrů pro obrázky a 2 rozměrů pro logo:
Obrázky:
1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)
1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
4:5 – 960x1 200 px (minimální velikost je 480x600 px)
Loga:
4:1 – 1 200x300 px (minimální velikost je 512x128 px)
1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
Pro Demand Gen kampaně (dříve Discovery Ads) platí jiné požadavky na podklady než pro PMAX. Zde je aktuální přehled požadovaných a doporučených formátů pro obrázky:
Poměr stran | Doporučená velikost | Minimální velikost | Použití |
---|---|---|---|
1,91:1 | 1200 x 628 px | 600 x 314 px | YouTube, Gmail, Home Feed |
1:1 | 1200 x 1200 px | 300 x 300 px | Všude |
4:5 | 960 × 1200 px | 480 × 600 px | Primárně pro mobilní zařízení |
9:16 | 1080 × 1920 px | 480 × 960 px | Shorts, vertikální mobilní plochy (volitelné) |
V rozšíření máte k dispozici 2 poměry obrázků. A to povinný 1:1 a doporučený 1,91:1.
Rozměry obrázků jsou následující:
1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)
Myslete na to, že nejdůležitější obsah obrázku by měl zujímat 80 % plochy a být zarovnaný na střed.
TIP: Věděli jste, že vaše textové reklamy nemusí být závislé jen na textech? Pojďme si teď projít, jak je to s rozšířením o obrázky u textových reklam.
Velikosti jednotlivých bannerů může být maximálně 150 kB. Co se týče podporovaných formátů, jedná se opět o JPEG, PNG a GIF. Jaké jsou rozměry podporovaných bannerů:
160x600 px
300x600 px
300x300 px
480x480 px
300x250 px
320x100 px
480x300 px
728x90 px
970x210 px
970x310 px
Zmíněné formáty se řadí mezi nejpoužívanější.
U kombinované reklamy může být velikost obrázků maximálně 1 MB. Platí i další pravidla, ale k tomu se dostaneme později. Teď k rozměrům.
Obrázky:
1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost 600×314 px)
1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost 300x300 px)
Logo:
4:1 – 1 200x300 px (minimální velikost 512×128 px)
1:1 – 1 200×1 200 px (minimální velikost 128×128 px)
Sklik nabízí i reklamu označenou jako branding. Podporovaný rozměr pro branding je 2 000x1 400 px, podporované formáty jsou JPEG, PNG a GIF, maximální datová velikost je 500 kB.
Přesné rozložení prvků u brandingu najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická specifikace tohoto formátu. Správné rozložení prvků je možné ověřit v nástroji pro kontrolu viditelných oblastí.
Volnou ruku vám ani Google ani Seznam opravdu nenechá. Existuje řada pravidel, která se musí při tvorbě podkladů dodržovat.
Google Ads je u bannerů velmi benevolentní a kromě základních pravidel vycházejících z legislativy, nejsou nijak omezeny.
U responzivní obsahové reklamy už je to však přísnější, proto se pojďme na pravidla podívat:
používejte obrázky vysoké kvality
nepoužívejte filtrované, vizuálně zkreslené obrázky (reklama by neměla být klamavá)
neohraničujte obrázky rámečkem
nepoužívejte překryvná loga – tím, že se loga do reklam nahrávají zvlášť, nemusíte se bát, že by se tam neobjevila
nepoužívejte překryvné texty – pokud přece jen chcete text v reklamě použít, smí se tak, pokud nezasahuje do celkového obrázku
v žádném případě nepoužívejte CTA tlačítka, jelikož obrázky neslouží jako proklikávající prvek
váš produkt nebo služba by měly být hlavní náplní obrázku (prázdný prostor by neměl zabírat více než 80 % obrázku)
vyhněte se složenému digitálnímu pozadí (včetně bílého) – používejte raději kvalitní fotografie fyzických scén s přirozenými stíny
Sklik definuje u grafických reklam nepovolený či pravidly omezený obsah. Spadají do něj například alkoholické nápoje, tabákové výrobky, sázení, loterie a další. Úplné omezení najdete v nápovědě Skliku – nepovolený obsah. Každopádně je samozřejmé, že každý banner či obrázek by měl být čitelný, ostrý a už na první dobrou bychom měli vědět, co ukazuje.
Obecná pravidla pro tvorbu bannerů:
grafika musí souviset s obsahem stránky a reklamního sdělení
dodržujte gramatiku
reklama nesmí přímo zmiňovat konkurenci a nesmí být klamavou nebo srovnávací reklamou mimo její zákonné meze
text nesmí obsahovat programátorské (rovné) uvozovky a apostrofy
vulgární výrazy rozhodně ne, když už, tak použijte slang nebo nespisovná slova
text nesmí obsahovat velká písmena, vyjma názvů produktů, společností a ustálených slovních spojení
Výše zmíněná pravidla nejsou kompletní, pro úplnost přejděte zde
Pro kombinované obsahové reklamy platí tato pravidla:
ilustrační obrázky nesmí obsahovat text (obrázek či fotografie může obsahovat pouze originální text produktů či výrobků, bez dodatečně přidaného textu)
do obrázků se nesmí vkládat logo webu
na CTA tlačítka také zapomeňte
logo (vložené do reklamy jako samostatný prvek) musí mít transparentní nebo bílé pozadí
Úplná pravidla najdete v nápovědě pro kombinované formáty.
Snad jste našli rozměr, který jste potřebovali a držíme palce při tvorbě a nasazování reklam. V každém případě jsme vám k dispozici - ať už při konzultaci podkladů nebo nastavení reklam.
Dnes se s vámi chci podělit o něco, co mi osobně pomohlo lépe pochopit finanční zdraví našeho e-shopu a dělat informovanější rozhodnutí. Mluvíme o sledování denní marže....
Marketplaces jako Alza, Mall nebo Amazon už dávno nejsou jen distribučním kanálem. Jak na marketplaces uspět, jak se na ně strategicky připravit a co na nich měřit, abyst...