Tip pro optimalizování PMAX a shopping kampaní
PMAX a shopping kampaně v Google Ads mají čím dál tím větší váhu a umí si sáhnout na většinu rozpočtu v rámci účtu. Proto je důležité, ať právě tyto kampaně máte ve 100% kondici. 💪
Zkuste si udělat jednoduchou analýzu vašich kampaní a kategorií. Analýza vychází z vašich obchodních cílů jako jsou - ROAS, průměrný konverzní poměr a hloubku pohledu - počet dnů a počet zobrazení.
Výsledek analýzy může vypadat jako v následujících řádcích a produkty si rozdělíme do 4 klíčových kategorií:
- Index - produkty splňují stanovený cíl
- Over-index - extra výkonné produkty
- Near-index - produkty, které se blíží stanovenému cíli
- Under-index - produkty s horší výkonnosti
Poznámka: Produkty, které jsou pod stanovenou hodnotou pro zobrazení, dostanou štítek no-index.
Z dat nám vychází, že u klienta, kterého jsme převzali do správy se za posledních 60 dnů investuje 60 % rozpočtu do produktů, které nepřinášejí žádný zisk a tím pádem jsou ztrátové. 😏
U klienta se pustíme do optimalizace a rozdělíme si problémové produkty do extra kampaně, kde budeme využívat vyšší ROAS.
Takové rozdělení může přinášet výsledky téměř okamžitě!
Výsledek zhruba po 10 dnech, kdy došlo k rozdělení produktů a dostali jsme větší kontrolu nad produkty, které jsou problémové a hůře výkonné: