Blog
PPC checklisty: Pomocník pouze pro začátečníky?

PPC checklisty: Pomocník pouze pro začátečníky?

Google Ads a Sklik PPC
Lukáš Knoflíček | Seniorní PPC specialista

Lukáš Knoflíček

19.11.2019
·
2 min čtení

PPC checklisty už dávno nejsou pouze pro začínající PPC specialisty. V současné době plné změn, nových nástrojů, možností a nastavení se může i těm zkušenějším z nás stát, že při nastavování nových kampaní, sestav nebo nástrojů na něco zapomenou. Abychom se i při jednoduchých úkolech vyvarovali tomu, že dojde k opomenutí základních parametrů nastavení, je dobré mít vytvořené již zmíněné checklisty.


U nás v agentuře PLACEMENT.cz jsme se poprvé s potřebou checklistů setkali při zaškolování nových zaměstnanců. Každý si potřebuje jednotlivé kroky nastavení všech druhů kampaní ,,zažít”. Aby se předešlo chybám, byl vytvořen seznam základních kroků a postupů, jak jednotlivé nástroje nastavit a poskytnout tak všem možnost kontroly. Z toho důvodu byl sepsán PPC checklist podle jednotlivých úkolů, se kterými s v rámci PPC nejčastěji setkáváme.

Soubor jsme rozdělili na 9 základních oddílů:

  1. Zakládání nového účtu (níže k dispozici)
  2. Kampaně ve vyhledávací síti
  3. Kampaně v obsahové síti
  4. Remarketingové kampaně
  5. PLA kampaně (Google Nákupy)
  6. Merchant Centrum
  7. Google Analytics (níže k dispozici)
  8. Názvosloví a pojmy
  9. Import/Export

Zde na odkazu naleznete dva checklisty k náhledu.

 


 

Jednotlivé oddíly jsou sepsány chronologicky a formou dílčích úkolů, které je nutno nastavit. Kromě obyčejného vyjmenování jednotlivých kroků, jsme popsali i způsob, jakým se tyto kroky nastavují. Takto vytvořené seznamy tak dokáží plnit hned 2 funkce. Začínající dokáže provést kompletním nastavením jednotlivých kampaní od začátku až do konce, těm zkušenějším zase slouží jako pomůcka při kontrole, že je vše správně nastaveno.

Stejně jako se PPC reklama neustále mění je nutno na to reagovat a checklisty dále vylepšovat. Současná verze proto není finální a neustále se setkáváme se zpětnou vazbu, jak dále tyto seznamy vylepšit a to je šance i pro vás ostatní. Rozhodli jsme se úpravený náhled checklistu, ve kterém najdete zakládaní nového účtu a Google Analytics, poskytnout volně ke stažení a budeme rádi za jakékoliv názory a připomínky, jak je lze ještě vylepšit. A co vy? Využíváte PPC checklisty nebo vám to příjde jako zbytečná věc?

V případě, že by jste měli zájem o náš kompletní PPC checklist, kontaktujte mě na e-mail: lukas.knoflicek@placement.cz .

Rok 2019 – zažili jsme úspěchy i karamboly. A co plánujeme do roku 2020?

Rok 2019 – zažili jsme úspěchy i karamboly. A co plánujeme do roku 2020?

Ze života agentury

Lukáš Král Seniorní PPC specialista, zakladatel agentury

27.01.2020
·
15 min čtení
Kde ještě narazit na zajímavá klíčová slova pro PPC

Kde ještě narazit na zajímavá klíčová slova pro PPC

Analytika a reporting Google Ads a Sklik PPC

Nikola Holušová Specialista na zbožové srovnávače a PPC

04.11.2019
·
4 min čtení
Rubriky