Jak vylepšit web a zvýšit prodeje, aneb proč je důležitá UI a UX analýza
Máte kampaně vyšperkované k dokonalosti, ale výsledky stále neodpovídají vašim očekáváním? Možná vám uniká něco zdánlivě nepatrného, ale zásadního. Slyšeli jste někdy o pojmech UI a UX?
Co jsou to UI a UX?
UI neboli uživatelské rozhraní zahrnuje vše, co uživatel vidí a s čím interaguje na vašem webu. To znamená, jak web vypadá, jak je uspořádaný, jak snadno se na něm uživatelé orientují a jak rychle najdou informace, které hledají.
UX neboli uživatelská zkušenost pak pokrývá celkový dojem, efektivitu a pohodlí, které uživatelé získají při používání vašeho webu. Jde o to, jestli jsou všechny procesy na webu logické, intuitivní a jestli celkově vytvářejí pozitivní zážitek.
Proč jsou UI a UX důležité?
První dojem: Uživatelé si o vašem webu vytvářejí názor během prvních sekund. Pokud je design nepřehledný nebo zastaralý, mohou vaši stránku opustit dříve, než objeví, co vůbec nabízíte.
Zákaznická cesta: Dobře navržené UI a UX usnadňují zákazníkům najít to, co hledají, a plynule je provádějí nákupním procesem až k dokončení nákupu.
Důvěra: Profesionální vzhled a snadná navigace zvyšují důvěru ve vaši značku a mohou vést k většímu počtu konverzí.
Optimalizace pro všechna zařízení: V dnešní době, kdy se z desktopů přechází na mobilní telefony je nezbytné, aby váš web byl přístupný a přizpůsobivý na obou typech zařízení. Máte-li tedy web optimalizovaný pro desktop, věnujte pozornost mobilním zařízením, na kterých k nákupům dochází čím dál častěji.
Jak vypadá e-shop jako celek má vliv na celkové prodeje a pokud zákazník neprojde přes košík kvůli technickým potížím nebo nebude vědět, kde má kliknout, ani sebelepší reklama vám nepomůže.
Co to znamená v praxi?
- Máte správně vyřešené chybové stránky (404)?
Ujistěte se, že odkazy na vašem webu nevedou na neexistující stránky a případně nabídnou uživatelům cestu zpět nebo alternativní obsah.
Zdroj: https://www.zoot.cz/
- Máte správně nasazenou cookies lištu?
Viditelná a snadno ovladatelná cookies lišta zvyšuje uživatelský komfort a vyhovuje legislativním požadavkům.
Zdroj: https://www.kralovstvizdravi.cz/
- Máte děkovnou stránku?
Po dokončení nákupu by se měla uživateli zobrazit děkovná stránka, která potvrzuje úspěšné zpracování objednávky a díky které bude snazší měření konverzí.
Zdroj: https://syrydomu.cz/
- Máte web správně optimalizovaný pro desktop i mobil?
Ujistěte se, že je váš web responzivní a nabízí stejně kvalitní zážitek na všech zařízeních.
Zdroj: https://www.alpinepro.cz/
- Máte dostatek možností dopravy?
Nabídněte uživatelům více možností dopravy, aby si mohli vybrat tu, která jim nejlépe vyhovuje.
Zdroj: https://www.natima.cz/
- Jaké produkty zobrazujete na hlavní stránce?
Zobrazujte na hlavní stránce TOP produkty nebo personalizovanou nabídku pro každého návštěvníka, aby byl obsah co nejrelevantnější.
Zdroj: https://www.vuch.cz/
- Máte dobře vyřešenou kategorizaci?
Zajistěte, aby se uživatelé mohli v kategorizaci produktů snadno orientovat a rychle našli, co hledají.
Zdroj: https://www.cistedrevo.cz/
- Máte na webu ilustrační fotografie?
Použijte kvalitní a reprezentativní fotografie pro každý produkt i kategorii.
Zdroj: https://www.cistedrevo.cz/
- Máte správně nastaveno vyhledávání a filtry?
Umožněte uživatelům snadno vyhledávat produkty a efektivně je filtrovat podle relevantních parametrů.
Zdroj: https://www.datart.cz/
- Máte atraktivní popisky produktů?
Zajistěte, že každý produkt má čtivý, originální popisek s uvedením všech důležitých parametrů a dostupných recenzí.
Zdroj: https://www.angrybeards.cz/
- Nabízíte v košíku upsell či cross-sell?
Nabídněte v košíku doplňkové produkty pro zvýšení hodnoty objednávky.
Zdroj: https://www.alza.cz/
- Máte na webu informaci o certifikátu spokojenosti?
Pokud máte certifikát spokojenosti, například od Heureky, nezapomeňte ho prezentovat na svém webu.
Zdroj: https://www.manutea.cz/
- Jste aktivní v komunikaci?
Buďte aktivní na blogu a sociálních sítích a reagujte na všechny komentáře, ať už pozitivní nebo negativní, což poukáže na vaši zákaznickou péči a pomůže vám s budováním komunity.
Zdroj: https://www.heureka.cz/
Nejste si jistí, jak je na tom váš web?
Pokud máte pochybnosti o efektivitě vašeho webu nebo si nejste jisti, jaké změny by bylo potřeba udělat, neváhejte nás kontaktovat pomocí e-mailu obchod@placement.cz. Rádi vám vypracujeme detailní UX & UI analýzu, která odhalí všechny slabiny a ukáže, jak vaši stránku posunout na vyšší úroveň. Stáhněte si zdarma náš checklist s 20+ tipy na optimalizaci vašeho webu z pohledu UI a UX.
CHCI ZÁKLADNÍ CHECKLIST ZDARMA
Zapojte se do zlepšování vašeho webu a transformujte každou návštěvu na úspěšný prodej. Těšíme se na spolupráci!