Blog
Otestovali jsme za vás – Jednoduchá obsahová kampaň v Skliku

Otestovali jsme za vás – Jednoduchá obsahová kampaň v Skliku

PPC Případová studie
Lukáš Nemček | PPC specialist

Lukáš Nemček

25.01.2022
·
2 min čtení

Sklik spustil nový typ akviziční kampaně, ještě před spuštěním jsme testovali za vás.

Co to je jednoduchá obsahová kampaň?

  • Nový typ kampaně.
  • Lze vytvořit přes inzerentské rozhraní.
  • Vyžaduje zadání pouze max. CPC a alespoň jedné reklamy.
  • Nezadává se cílení, nelze zadat ani vylučující cílení.

 

Komu se zobrazuje?

  •  Vydává se v aukcích, kde se neúčastní cílená reklama, tedy ani retargeting.
  • Zobrazuje se uživatelům, kteří nedali souhlas s cílenou reklamou, mají blokované cookies nebo z jiných důvodů nevstupuje do aukce cílená reklama.

 

 

Naše zkušenost

Testovali jsme u klienta, který se specializuje na prodej telefonů a příslušenství. Chtěli jsme testovat produkt, který je známý a populární. Do beta testu jsme vytvořili reklamy zaměřené na AirPods.

Kampaň se velmi jednoduše nastavuje. Na pár kliků máte kampaň spuštěnou. Nám to zabralo cca 10 minut. Ihned po spuštění se reklama zobrazovala obrovským tempem a návštěvníci webu přibývali velmi rychle. (Rozpočet na kampaň se utratil během pár hodin. Při nastavení vysokého rozpočtu se vyplatí ze začátku do kampaně párkrát za den nakouknout.)

Z výsledků se jedná o kampaň s nízkým CPC a vysokou mírou prokliků v porovnání s ostatními obsahovými akvizičními kampaněmi. Průměrná doba trvání návštěvy na webu a bounce rate jsou porovnatelné s jinými kampaněmi v Skliku.

V době testování přivedla konverze se slušným PNO, když vezmeme v potaz, že se jedná o akviziční kampaň. Navíc část konverzí nemusela být zaznamenána, protože kampaň cílí na anonymní prostor.

 

Kampaň v číslech

Útrata

Zobrazení

Prokliky

CPC

CTR

3285 Kč2 447 68240810,81 Kč0,17 %

Zobrazení na zařízení

Pozn. Konverze přivedla desktopová zařízení.

 

Shrnutí

Je ještě brzy na závěry, ale jednoduchá obsahová kampaň vypadá, že bude velmi zajímavá. Půjde především o velmi levný zdroj kvalitní návštěvnosti, který také přináší konverze. Kampaň doporučujeme využívat s cílem podporovat známost brandu, propagovat novinky nebo speciální akce klientů za účelem velkého a rychlého dosahu s nízkým CPC.

Kampaň testujeme dále a brzy článek doplníme o další testy.

Návod: Jak vynulovat neplatnou transakci v Google Analytics?

Návod: Jak vynulovat neplatnou transakci v Google Analytics?

Analytika a reporting E-shop PPC

Vít Kahánek Analyst and PPC specialist

15.02.2022
·
4 min čtení
Jak zapnout cookies lištu, aby se zákon nažral a data zůstala celá?

Jak zapnout cookies lištu, aby se zákon nažral a data zůstala celá?

Analytika a reporting E-shop PPC

Filip Šamárek Copywriter and newsletter specialist

21.01.2022
·
4 min čtení
Rubriky