PMAX a shopping kampaně v Google Ads mají čím dál tím větší váhu a umí si sáhnout na většinu rozpočtu v rámci účtu. Proto je důležité, ať právě tyto kampaně máte ve 100% kondici. 💪
Zkuste si udělat jednoduchou analýzu vašich kampaní a kategorií. Analýza vychází z vašich obchodních cílů jako jsou - ROAS, průměrný konverzní poměr a hloubku pohledu - počet dnů a počet zobrazení.
Výsledek analýzy může vypadat jako v následujících řádcích a produkty si rozdělíme do 4 klíčových kategorií:
Index - produkty splňují stanovený cíl
Over-index - extra výkonné produkty
Near-index - produkty, které se blíží stanovenému cíli
Under-index - produkty s horší výkonnosti
Poznámka: Produkty, které jsou pod stanovenou hodnotou pro zobrazení, dostanou štítek no-index.
Z dat nám vychází, že u klienta, kterého jsme převzali do správy se za posledních 60 dnů investuje 60 % rozpočtu do produktů, které nepřinášejí žádný zisk a tím pádem jsou ztrátové. 😏
U klienta se pustíme do optimalizace a rozdělíme si problémové produkty do extra kampaně, kde budeme využívat vyšší ROAS.
Takové rozdělení může přinášet výsledky téměř okamžitě!
Výsledek zhruba po 10 dnech, kdy došlo k rozdělení produktů a dostali jsme větší kontrolu nad produkty, které jsou problémové a hůře výkonné:
Vánoce jsou vrchol roku pro e-shopy a zároveň období, kdy roste CPC, konkurence i nároky na logistiku. Kdo začne až v listopadu, nechává největší část poptávky ležet na s...
Performance Max kampaně bez feedu nejsou žádná novinka. Zkusili jsme ji nastavit jinak.. Ne jako katalog. Ne jako brandovku pro dobrý pocit. Ale jako výkonnostní doplněk,...