E-commerce, byznys, malé přešlapy, milionové ztráty a poučení. O tom byl pátý ročník konference Onlajnov, který se konal v pátek 26.4. v Kulturním domě Poklad. Čtyři řečníci se bez cenzury podělili o své vlastní, manažerské a firemní fuckupy.
Adam na začátku své prezentace shrnul, že za svou kariéru zažil už celkem 2852 fuckupů.
Otevřeně přiznal, že i on je jen člověk a dělá chyby (například nastavil místo dárku k nákupu za pár korun dárek za stovky korun, který způsobil nemalou ztrátu). Důležité je podle něj vše komunikovat - včas a lidsky. Vše se dá vyřešit a díky těmto fuckupům přidávají na e-shop postupně další a další kontrolní mechanismy, které by měly pomoci odhalit chyby rychleji.
Díky fuckupu mohou vzniknout také skvělé nápady. Tak právě došlo k boomu komunity knižní závisláci. Už jste o ní slyšeli?
Martin popsal úplné začátky a chyby v podnikání. Nastínil vznik názvu značky - Vuch - kvůli logu, které mělo původně připomínat vlnu, ale pro většinu je to “w”, museli koupit přes 35 různých domén. A některé nebyly zrovna nejlevnější. Nejčastější záměna zákazníků je VUCH a WUCH.
Mezi zaměstnanci koluje cena fuckup měsíce - Vašut měsíce - za fuckup nebo vtipnou příhodu v práci, která se váže k návštěvě Marka Vašuta, pod kterým praskla židlička, když natáčeli kampaň.
Všechny fuckupy jdou podle Martina vyřešit, hlavně je netajit. Budou tady vždycky, záleží hlavně na tom, jak k nim přistoupíme.
Milan založil v roce 2007 módní značku Different, tu pak v roce 2020 prodal skupině ZOOT a stal se jejím CEO. Nastoupil tak do společnosti, kterou v jednu chvíli tvořili 4 různé značky a bylo nutné je sloučit a sjednotit. Zažil uzavření několika výdejen a prodejen, propustil přes 100 lidí, zažil covid i válku na Ukrajině a překopal kompletně marketing. A to všechno během 6 měsíců. Existuje recept na úspěch? Těžko, ale vede k němu houževnatost, tvrdá práce a skvělí lidé kolem vás. Na konci prezentace Milan citoval větu tehdejšího finančního ředitele Milana Stachy: “Tohle zažijete jen jednou za život.”
Dalibor popsal 10 fuckupů, které ho provázejí na cestě za budováním největšího fitness brandu. Sám sází na skvělé a schopné lidi kolem sebe, sleduje analýzy a přiznává, že je tam i kapka štěstí. Nejdůležitější je podle něj jít si za svým a nepřestat sledovat cíl, i když se zdá být daleko. Čím více zkoušíte, testujete a u toho chybujete, tím více se posouváte vpřed. Nebojme se proto občas chybovat.
Marketplaces jako Alza, Mall nebo Amazon už dávno nejsou jen distribučním kanálem. Jak na marketplaces uspět, jak se na ně strategicky připravit a co na nich měřit, abyst...
5 díl online Talks s Petrem Burešem z Ulabu, kde jsme probrali téma, jak e-shopy objevují skryté potřeby zákazníků a díky tomu zefektivňují marketing.