Víme, o čem mluvíme. Pomocí Dotidot.io si práci na kampaních ve vyhledávání urychlujeme už několik let. Je to ideální nástroj pro jejich automatizovanou tvorbu. V pohodě zvládá i kampaně se stovkami produktů.
Sestavy, klíčová slova, reklamní texty. Nic z toho neděláme ručně.
A ještě jedna bezva vychytávka. Zmizí z e-shopu nějaký produkt nebo naopak přibude nový? Stačí aktuální feed a kampaně se přes Dotidot aktualizují automaticky. Žádné manuální pozastavování nebo vytváření sestav!
Když si nás klient platí, rádi pro něj pracujeme co nejefektivněji. Ruční „bouchání“ kampaní je u nás proto v podstatě trestným činem. 🙂
Dokonce existují e-shopy, u kterých jsou Dotidot kampaně naší hlavní zbraní. Jde především o prodej pneumatik, bílé elektroniky, kol a vybavení pro cyklistiku, mobilní telefony a podobně.
Nepochybujeme, že jsou mezi vámi ti, kteří už s Dotidot zacházet umí a vědí, jak na to.
Tento článek proto nemíří na prosté základy, ale na posunutí práce s kampaněmi o úroveň výš.
Nabízíme konkrétní pohled na naši práci pro klienta Petgroot.cz. Jde o nový zbožový srovnávač krmení a doplňků pro psy a kočky. Začínal s více než 70 000 produkty a denně přibývají další.
Stála před námi výzva. Museli jsme najít funkční klíč, jak takovou spoustu zboží efektivně segmentovat.
Od začátku bylo jasné, že si nevystačíme s obyčejným XML feedem pro Google nákupy.
Komunikací s klientem se nám podařilo najít klíčový benefit. Jeho projekt umí hodnotit produkty podle kvality.
Od toho jsme se odrazili. Stačila už jen dohoda s vývojáři, aby informaci o kvalitě přidali do štítku pro feed.
Zaměřili jsme se na krmiva, která jsou stěžejní kategorií.
Doplnění štítku nám otevřelo možnost jednoduše segmentovat kampaně. A jako bonus jsme informaci o kvalitě produktu mohli začlenit přímo to textů reklam.
Zároveň jsme vyloučili produkty, které zatím hodnocení kvality nemají. Ale máme je v hledáčku a Dotidot je automaticky do kampaní zařadí hned, jak u nich tato informace bude (denně přibývají desítky až stovky nových hodnocení). Projekt tak může rychle růst.
Oštítkované produkty jsme rozdělili do tří kampaní – nižší, střední a vyšší kvalita.
Testovacím spuštěním kampaní jsme zjistili, jak fungují v prodejích. Ukázalo se, že nejžádanější jsou u zákazníků krmiva střední, případně vyšší kvality. U nich klient podpořil přidávání nových hodnocení.
Naopak nekvalitní výrobky se prakticky neprodávaly. Proto jsme jejich propagaci pozastavili.
Tím jak zájem e-shopů o to být součástí srovnávače rostl, přibývaly další. Uživateli se tak rozšiřovala možnost výběru. Ale i přes to zůstávalo dost krmiv, které nabízeli jen jeden nebo dva prodejci. Z dat v Google Analytics jsme zjistili, že tyto produkty mají nejhorší prodeje.
Znovu jsme oslovili vývojáře a vznikl štítek s informací, kolik e-shopů každé krmivo nabízí.
Nemělo smysl propagovat krmiva, která dodávalo málo e-shopů. Proto jsme využili štítek a nastavili jednoduché pravidlo zahrnující do kampaní jen produkty nabízené více jak 2 prodejci.
Kombinací obou štítků jsme dosáhli úrovně segmentace, se kterou jsme mohli být spokojení. Zároveň jsme měli jistotu, že jak srovnávač poroste, pořád budeme mít produktové portfolio v kampaních podchycené.
Proto jsme se mohli naplno věnovat optimalizaci výkonu. Začali jsme testovat různé strategie nabídek, reklamní texty a další nastavení.
Dle našeho názoru takto vypadá zdařilá automatizace. Cíl vyhnout se úmorné ruční tvorbě kampaní byl naplněn. Děkujeme inteligentnímu Dotidot a přizpůsobivému produktovému XML feedu. Díky nim neztrácíme čas a naplno se věnujeme tomu nejpodstatnějšímu. Optimalizaci kampaní.
Máme zkušenosti a víme, že produktový feed nepokryje vše. Tak jako neustále přibývají nové produkty, mění se s tím i počet kategorií a podkategorií. Když jsme s projektem začínali, měl už jich přes 400.
Obsáhnout je v kampaních ručně, by byla nelidská otročina. Navíc bez konce, protože v budoucnu se kategorie budou různě měnit a přibývat. Proto jsme vývojáře poprosili o kategorický feed. Byli ochotní, šikovní a s přesahem do PPC reklamy. Za pár dní nám dodali prvotřídní hotové dílo. Díky kluci! 🙂
Jsme posedlí efektivitou a zjednodušováním. To odráží i výsledný feed. Obsahuje jen pár informací, za to maximálně klíčových (na jeho specifikaci se můžete podívat zde).
Nejdůležitější jsou název podkategorie a samozřejmě cílová URL. Ale nezbytně nutný je také údaj o počtu produktů v každé podkategorii (<products_qty_category>).
Nemá smysl cílit na ty, kde jsou třeba jen dva produkty. Z toho si zákazník nevybere a reklama na ně je mrháním peněz. Informaci o produktové četnosti jsme proto využili k vytvoření pravidla, které pouštělo do kampaní jen podkategorie obsahující více než 10 produktů.
Další důležitý parametr ve feedu je minimální cena produktů v podkategoriích (<min_value>). Pomohl nám segmentovat zboží na levné, střední, dražší a umožnil vyloučit extrémně laciné věci (příslušenství, které klient nechce propagovat).
Parametry o počtu produktů v podkategoriích a jejich ceně jsme využili i v reklamách. Jejich texty se liší od konkurence. A to se počítá.
Tip: V případě, že nejste schopni od programátora získat kategorický feed, umí vám Dotidot pomoci díky Feed Scraperu.
Nejsme na konci. Nikdy nebudeme. Víme to. Pořád je co zlepšovat a kam se posouvat. Možností je spousta.
Jak bude naše optimalizace kampaní pokračovat, přijdou další úpravy feedů, jiná pravidla, nové reklamy.
Ale už teď s radostí hlásíme, že automatizací šetříme desítky hodin práce na tvorbě nových a rušení starých reklam. Jinými slovy. Naše honba za jednoduchými a funkčními řešeními znamená nižší fakturaci, spokojenějšího klienta a vzkvétající spolupráci. 🙂
Kampaně máme postavené skvěle. Můžeme začít. Den za dnem je rozvíjet, upravovat a vytahovat z nich maximální výkon.
Takhle používáme Dotidot u nás. Jak to děláte vy?
Vánoce jsou vrchol roku pro e-shopy a zároveň období, kdy roste CPC, konkurence i nároky na logistiku. Kdo začne až v listopadu, nechává největší část poptávky ležet na s...
Performance Max kampaně bez feedu nejsou žádná novinka. Zkusili jsme ji nastavit jinak.. Ne jako katalog. Ne jako brandovku pro dobrý pocit. Ale jako výkonnostní doplněk,...