
Grafické podklady do výkonnostní reklamy 2025 - aktualizováno
Při tvorbě podkladů se musíme řídit přesnými specifiky, které jsou dány jednotlivými systémy. Jde především o velikost, formát a rozměry bannerů a obrázků pro reklamu. Tudíž pokud zadáváte práci grafikovi, nebo i když je tvorba podkladů na vás, čtěte dále, tenhle článek je přesně pro vás.
Velikost, formát a rozměry? Jak to vlastně je a které použít?
Podívejme se na to z pohledu Google Ads i Skliku.
Google Ads
Obecně platí, že bannery musí mít velikost do 150 kB a musí být ve formátu JPG, PNG, nebo statického GIF. U obrázků pro responzivní obsahovou reklamu je povolená maximální velikost 5 120 kB. Při tvorbě je dobré vytvořit jak rozměry pro mobilní zařízení, tak pro desktopy. Dalším bodem, který je dobré zmínit, je rozdělení kampaně podle typu na obsahovou s bannery a responzivní obsahovou. A nesmíme ani zapomenout na PMAX a Demand Gen kampaně..
Nyní si pojďme představit rozměry pro klasické bannery. Formáty pro mobilní zařízení :
- 300x200 px
- 300x50 px
- 300x100 px
- 250x250 px
- 200x200 px
Formáty pro PC:
- 300x250 px
- 336x280 px
- 728x90 px
- 970x90 px
- 970x250 px
- 468x60 px
- 300x600 px
- 160x600 px
- 250x250 px
- 200x200 px
Tučně vyznačené formáty se řadí mezi nejpoužívanější.
Pokud tvoříte responzivní obsahovou reklamu, platí pro obrázky následující rozměry:
- 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)
- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
Responzivní obsahová reklama umožňuje nahrát až 15 různých obrázků v již zmíněných 2 rozměrech. Musí však obsahovat minimálně jeden obrázek na šířku (v poměru 1,91:1).
Povolené rozměry loga responzivní obsahové reklamy jsou:
- 4:1 – 1 200×300 px (minimální velikost je 512×128 px)
- 1:1 – 1 200×1 200 px (minimální velikost je 128×128 px)
Podklady pro PMAX rozdělujeme do 3 rozměrů pro obrázky a 2 rozměrů pro logo:
Obrázky:
- 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)
- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
- 4:5 – 960x1 200 px (minimální velikost je 480x600 px)
Loga:
- 4:1 – 1 200x300 px (minimální velikost je 512x128 px)
- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
Pro Demand Gen kampaně (dříve Discovery Ads) platí jiné požadavky na podklady než pro PMAX. Zde je aktuální přehled požadovaných a doporučených formátů pro obrázky:
Poměr stran | Doporučená velikost | Minimální velikost | Použití |
1,91:1 | 1200 × 628 px | 600 × 314 px | YouTube, Gmail, Home Feed |
1:1 | 1200 × 1200 px | 300 × 300 px | Všude |
4:5 | 960 × 1200 px | 480 × 600 px | Primárně pro mobilní zařízení |
9:16 | 1080 × 1920 px | 480 × 960 px | Shorts, vertikální mobilní plochy (volitelné) |
V rozšíření máte k dispozici 2 poměry obrázků. A to povinný 1:1 a doporučený 1,91:1.
Rozměry obrázků jsou následující:
- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
- 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)
Myslete na to, že nejdůležitější obsah obrázku by měl zujímat 80 % plochy a být zarovnaný na střed.
TIP: Věděli jste, že vaše textové reklamy nemusí být závislé jen na textech? Pojďme si teď projít, jak je to s rozšířením o obrázky u textových reklam.
Sklik
Velikosti jednotlivých bannerů může být maximálně 150 kB. Co se týče podporovaných formátů, jedná se opět o JPEG, PNG a GIF. Jaké jsou rozměry podporovaných bannerů:
- 160x600 px
- 300x600 px
- 300x300 px
- 480x480 px
- 300x250 px
- 320x100 px
- 480x300 px
- 728x90 px
- 970x210 px
- 970x310 px
Tučně vyznačené formáty se řadí mezi nejpoužívanější.
U kombinované reklamy může být velikost obrázků maximálně 1 MB. Platí i další pravidla, ale k tomu se dostaneme později. Teď k rozměrům.
Obrázky:
- 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost 600×314 px)
- 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost 300x300 px)
Logo:
- 4:1 – 1 200x300 px (minimální velikost 512×128 px)
- 1:1 – 1 200×1 200 px (minimální velikost 128×128 px)
Sklik nabízí i reklamu označenou jako branding. Podporovaný rozměr pro branding je 2 000x1 400 px, podporované formáty jsou JPEG, PNG a GIF, maximální datová velikost je 500 kB.
Přesné rozložení prvků u brandingu najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická specifikace tohoto formátu. Správné rozložení prvků je možné ověřit v nástroji pro kontrolu viditelných oblastí.
Pravidla a doporučení pro tvorbu obsahu
Volnou ruku vám ani Google ani Seznam opravdu nenechá. Existuje řada pravidel, která se musí při tvorbě podkladů dodržovat.
Google Ads
Google Ads je u bannerů velmi benevolentní a kromě základních pravidel vycházejících z legislativy, nejsou nijak omezeny.
U responzivní obsahové reklamy už je to však přísnější, proto se pojďme na pravidla podívat:
- používejte obrázky vysoké kvality
- nepoužívejte filtrované, vizuálně zkreslené obrázky (reklama by neměla být klamavá)
- neohraničujte obrázky rámečkem
- nepoužívejte překryvná loga – tím, že se loga do reklam nahrávají zvlášť, nemusíte se bát, že by se tam neobjevila
- nepoužívejte překryvné texty – pokud přece jen chcete text v reklamě použít, smí se tak, pokud nezasahuje do celkového obrázku
- v žádném případě nepoužívejte CTA tlačítka, jelikož obrázky neslouží jako proklikávající prvek
- váš produkt nebo služba by měly být hlavní náplní obrázku (prázdný prostor by neměl zabírat více než 80 % obrázku)
- vyhněte se složenému digitálnímu pozadí (včetně bílého) – používejte raději kvalitní fotografie fyzických scén s přirozenými stíny
Sklik
Sklik definuje u grafických reklam nepovolený či pravidly omezený obsah. Spadají do něj například alkoholické nápoje, tabákové výrobky, sázení, loterie a další. Úplné omezení najdete v nápovědě Skliku – nepovolený obsah. Každopádně je samozřejmé, že každý banner či obrázek by měl být čitelný, ostrý a už na první dobrou bychom měli vědět, co ukazuje.
Obecná pravidla pro tvorbu bannerů:
- grafika musí souviset s obsahem stránky a reklamního sdělení
- dodržujte gramatiku
- reklama nesmí přímo zmiňovat konkurenci a nesmí být klamavou nebo srovnávací reklamou mimo její zákonné meze
- text nesmí obsahovat programátorské (rovné) uvozovky a apostrofy
- vulgární výrazy rozhodně ne, když už, tak použijte slang nebo nespisovná slova
- text nesmí obsahovat velká písmena, vyjma názvů produktů, společností a ustálených slovních spojení
Výše zmíněná pravidla nejsou kompletní, pro úplnost přejděte zde.
Pro kombinované obsahové reklamy platí tato pravidla:
- ilustrační obrázky nesmí obsahovat text (obrázek či fotografie může obsahovat pouze originální text produktů či výrobků, bez dodatečně přidaného textu)
- do obrázků se nesmí vkládat logo webu
- na CTA tlačítka také zapomeňte
- logo (vložené do reklamy jako samostatný prvek) musí mít transparentní nebo bílé pozadí
Úplná pravidla najdete v nápovědě pro kombinované formáty.
Snad jste našli rozměr, který jste potřebovali a držíme palce při tvorbě a nasazování reklam. V každém případě jsme vám k dispozici - ať už při konzultaci podkladů nebo nastavení reklam.
Chcete nakopnout i vaše prodeje?
Zavolejte si s námi na úvodní 30 minutové konzultaci ZDARMA, kde probereme růst vašeho projektu i to, co vás nyní brzdí.
Napište Lukášovi - Account manažerovi a seniornímu specialistovi s 8+ let praxí se správou PPC reklamy, který s vámi vše nezávazně probere a navrhne možná řešení.
Ozvěte se na e-mail lukas.knoflicek@placement.cz nebo rovnou zavolejte na +420 739 871 639. Kampaně nikdy nespí!
