Blog
Grafické podklady do výkonnostní reklamy 2025 - aktualizováno

Grafické podklady do výkonnostní reklamy 2025 - aktualizováno

E-shop Google Ads a Sklik PPC
Kryštof Hrubý | PPC specialista & datový analytik

Kryštof Hrubý

17.07.2025
·
0 min čtení

Při tvorbě podkladů se musíme řídit přesnými specifiky, které jsou dány jednotlivými systémy. Jde především o velikost, formát a rozměry bannerů a obrázků pro reklamu. Tudíž pokud zadáváte práci grafikovi, nebo i když je tvorba podkladů na vás, čtěte dále, tenhle článek je přesně pro vás.

 

Velikost, formát a rozměry? Jak to vlastně je a které použít?

Podívejme se na to z pohledu Google Ads i Skliku.

 

Google Ads

 

Obecně platí, že bannery musí mít velikost do 150 kB a musí být ve formátu JPG, PNG, nebo statického GIF. U obrázků pro responzivní obsahovou reklamu je povolená maximální velikost 5 120 kB. Při tvorbě je dobré vytvořit jak rozměry pro mobilní zařízení, tak pro desktopy. Dalším bodem, který je dobré zmínit, je rozdělení kampaně podle typu na obsahovou s bannery a responzivní obsahovou. A nesmíme ani zapomenout na PMAX a Demand Gen kampaně..

 

Nyní si pojďme představit rozměry pro klasické bannery. Formáty pro mobilní zařízení :

- 300x200 px
- 300x50 px
- 300x100 px
- 250x250 px
- 200x200 px

 

Formáty pro PC:

300x250 px
- 336x280 px
728x90 px
- 970x90 px
970x250 px
468x60 px
300x600 px
160x600 px
- 250x250 px
- 200x200 px

 

Tučně vyznačené formáty se řadí mezi nejpoužívanější.

 

Pokud tvoříte responzivní obsahovou reklamu, platí pro obrázky následující rozměry:

  • 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)
  • 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)

 

Responzivní obsahová reklama umožňuje nahrát až 15 různých obrázků v již zmíněných 2 rozměrech. Musí však obsahovat minimálně jeden obrázek na šířku (v poměru 1,91:1).

 

Povolené rozměry loga responzivní obsahové reklamy jsou:

  • 4:1 – 1 200×300 px (minimální velikost je 512×128 px)
  • 1:1 – 1 200×1 200 px (minimální velikost je 128×128 px)

 

Podklady pro PMAX rozdělujeme do 3 rozměrů pro obrázky a 2 rozměrů pro logo:

 

Obrázky:

  • 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)
  • 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
  • 4:5 – 960x1 200 px (minimální velikost je 480x600 px)

 

Loga:

  • 4:1 – 1 200x300 px (minimální velikost je 512x128 px)
  • 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)


     

 


Pro Demand Gen kampaně (dříve Discovery Ads) platí jiné požadavky na podklady než pro PMAX. Zde je aktuální přehled požadovaných a doporučených formátů pro obrázky:

 

Poměr stranDoporučená velikostMinimální velikostPoužití
1,91:11200 × 628 px600 × 314 pxYouTube, Gmail, Home Feed
1:11200 × 1200 px300 × 300 pxVšude
4:5960 × 1200 px480 × 600 pxPrimárně pro mobilní zařízení
9:161080 × 1920 px480 × 960 pxShorts, vertikální mobilní plochy (volitelné)

 

 

 

 

 

 

 

V rozšíření máte k dispozici 2 poměry obrázků. A to povinný 1:1 a doporučený 1,91:1.

 

Rozměry obrázků jsou následující:

  • 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost je 300x300 px)
  • 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost je 600x314 px)

 

Myslete na to, že nejdůležitější obsah obrázku by měl zujímat 80 % plochy a být zarovnaný na střed.

 

TIP:  Věděli jste, že vaše textové reklamy nemusí být závislé jen na textech? Pojďme si teď projít, jak je to s rozšířením o obrázky u textových reklam.

 

Sklik

 

Velikosti jednotlivých bannerů může být maximálně 150 kB. Co se týče podporovaných formátů, jedná se opět o JPEG, PNG a GIF. Jaké jsou rozměry podporovaných bannerů:

 

- 160x600 px
300x600 px
- 300x300 px
480x480 px
300x250 px
320x100 px
480x300 px
- 728x90 px
- 970x210 px
970x310 px

 

Tučně vyznačené formáty se řadí mezi nejpoužívanější.

 

kombinované reklamy může být velikost obrázků maximálně 1 MB. Platí i další pravidla, ale k tomu se dostaneme později. Teď k rozměrům.

 

Obrázky:

  • 1,91:1 – 1 200x628 px (minimální velikost 600×314 px)
  • 1:1 – 1 200x1 200 px (minimální velikost 300x300 px)

Logo:

  • 4:1 – 1 200x300 px (minimální velikost 512×128 px)
  • 1:1 – 1 200×1 200 px (minimální velikost 128×128 px)

 

Sklik nabízí i reklamu označenou jako branding. Podporovaný rozměr pro branding je 2 000x1 400 px, podporované formáty jsou JPEG, PNG a GIF, maximální datová velikost je 500 kB.

Přesné rozložení prvků u brandingu najdete v maketě Skliku. Při výrobě vám může pomoct i technická specifikace  tohoto formátu. Správné rozložení prvků je možné ověřit v nástroji pro kontrolu viditelných oblastí.

 

Maketa formátu Branding

 

Pravidla a doporučení pro tvorbu obsahu

Volnou ruku vám ani Google ani Seznam opravdu nenechá. Existuje řada pravidel, která se musí při tvorbě podkladů dodržovat.

 

Google Ads

Google Ads je u bannerů velmi benevolentní a kromě základních pravidel vycházejících z legislativy, nejsou nijak omezeny.

U responzivní obsahové reklamy už je to však přísnější, proto se pojďme na pravidla podívat:

  • používejte obrázky vysoké kvality
  • nepoužívejte filtrované, vizuálně zkreslené obrázky (reklama by neměla být klamavá)
  • neohraničujte obrázky rámečkem
  • nepoužívejte překryvná loga – tím, že se loga do reklam nahrávají zvlášť, nemusíte se bát, že by se tam neobjevila
  • nepoužívejte překryvné texty – pokud přece jen chcete text v reklamě použít, smí se tak, pokud nezasahuje do celkového obrázku

 

 

  • v žádném případě nepoužívejte CTA tlačítka, jelikož obrázky neslouží jako proklikávající prvek
  • váš produkt nebo služba by měly být hlavní náplní obrázku (prázdný prostor by neměl zabírat více než 80 % obrázku)
  • vyhněte se složenému digitálnímu pozadí (včetně bílého) – používejte raději kvalitní fotografie fyzických scén s přirozenými stíny

 

Sklik

Sklik definuje u grafických reklam nepovolený či pravidly omezený obsah. Spadají do něj například alkoholické nápoje, tabákové výrobky, sázení, loterie a další. Úplné omezení najdete v nápovědě Skliku – nepovolený obsah. Každopádně je samozřejmé, že každý banner či obrázek by měl být čitelný, ostrý a už na první dobrou bychom měli vědět, co ukazuje.

 

Obecná pravidla pro tvorbu bannerů:

  • grafika musí souviset s obsahem stránky a reklamního sdělení
  • dodržujte gramatiku
  • reklama nesmí přímo zmiňovat konkurenci a nesmí být klamavou nebo srovnávací reklamou mimo její zákonné meze
  • text nesmí obsahovat programátorské (rovné) uvozovky a apostrofy
  • vulgární výrazy rozhodně ne, když už, tak použijte slang nebo nespisovná slova
  • text nesmí obsahovat velká písmena, vyjma názvů produktů, společností a ustálených slovních spojení

 

Výše zmíněná pravidla nejsou kompletní, pro úplnost přejděte zde.

 

Pro kombinované obsahové reklamy platí tato pravidla:

  • ilustrační obrázky nesmí obsahovat text (obrázek či fotografie může obsahovat pouze originální text produktů či výrobků, bez dodatečně přidaného textu)
  • do obrázků se nesmí vkládat logo webu
  • na CTA tlačítka také zapomeňte
  • logo (vložené do reklamy jako samostatný prvek) musí mít transparentní nebo bílé pozadí

 

Úplná pravidla najdete v nápovědě pro kombinované formáty.

 

Snad jste našli rozměr, který jste potřebovali a držíme palce při tvorbě a nasazování reklam. V každém případě jsme vám k dispozici - ať už při konzultaci podkladů nebo nastavení reklam. 

 

 


Chcete nakopnout i vaše prodeje? 

Zavolejte si s námi na úvodní 30 minutové konzultaci ZDARMA, kde probereme růst vašeho projektu i to, co vás nyní brzdí. 

 

Napište Lukášovi - Account manažerovi a seniornímu specialistovi s 8+ let praxí se správou PPC reklamy, který s vámi vše nezávazně probere a navrhne možná řešení. 

 

Ozvěte se na e-mail lukas.knoflicek@placement.cz nebo rovnou zavolejte na +420 739 871 639. Kampaně nikdy nespí!

 


 

5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

Google Ads a Sklik

Aleš Havránek Seniorní PPC specialista

16.05.2018
·
5 min čtení
Rozhovor - Onlajnov #6 - Marketplace jako růstový kanál: Jak z něj vytěžit maximum? Lukáš Huňka Omnicado.cz

Rozhovor - Onlajnov #6 - Marketplace jako růstový kanál: Jak z něj vytěžit maximum? Lukáš Huňka Omnicado.cz

E-shop Onlajnov

Jakub Herrmann Seniorní PPC specialista, zakladatel agentury

03.07.2025
·
3 min čtení
Rubriky