Blog
NEJLEVNEJSISPORT.cz: Věříme v sílu e-commerce

NEJLEVNEJSISPORT.cz: Věříme v sílu e-commerce

Příběhy našich klientů
Jakub Herrmann | Senior PPC specialist, agency founder

Jakub Herrmann

21.12.2020
·
7 min čtení

Znáte českou firmu se sídlem v Ostravě a s ryze sportovním duchem, provozující e-shop a prodávající také na Slovensku? Jde o firmu MASTER SPORT a e-shop NEJLEVNEJSISPORT.cz. Ten vlastní dva kamarádi sporťáci, kteří začínali, jak se říká, od nuly a dnes už u nich můžete vybírat z více než 3 000 druhů sportovních potřeb. A rostou dál. Co víc, mají také svou vlastní značku sportovních potřeb MASTER® . Více se dozvíte v našem rozhovoru, čtěte dál.

Představte nám NEJLEVNEJSISPORT.cz a pochlubte se, v čem jste výjimeční?
V NEJLEVNEJSISPORT.cz a taky v NAJLACNEJSISPORT.sk, což je náš slovenský e-shop, prodáváme sportovní vybavení pro děti a rodinu. Výjimeční jsme především skladbou sortimentu. Jsme výrobce produktů s různými modelovými řadami a zároveň distribuujeme i ostatní značky. Máme vlastní sklady, takže jsme schopni dodat hodně produktů opravdu velice rychle.

Jak se podniká ve dvou? Co děláte proto, abyste si udrželi dobré vztahy? 

Ve dvou se to lépe táhne a někdy to ve dvou drhne, ale fungujeme spolu už 16 let, což je jasný důkaz, že nám to spolu funguje.

“On-line pro nás byla jediná volba, věřili jsme v sílu e-commerce.”

Proč jste se rozhodli podnikat online, založit eshop a stát se jedním z největších prodejců sportovních potřeb v ČR?
Sport nám byl vždycky blízký a cítili jsme ve sportovním zboží potenciál. On-line pro nás byla jediná volba, věřili jsme v sílu e-commerce.

Jak se vám daří s prodejem také na Slovensku? Vnímáte u tamních zákazníků nějaké rozdíly oproti českým?
Je to trh velmi podobný českému, který je ale citlivější na cenu. Zajímavé je, že ačkoliv je citlivější na cenu, daří se tam prodeji dražších produktů.

“Po finanční stránce mohou být výhodou Ostravy nižší nájmy a levnější služby.”

Sídlem vašeho podnikání je Ostrava, vidíte v této lokalitě nějaké výhody nebo nevýhody pro rozjezd podnikání?
V době online je v podstatě jedno, odkud podnikáte. Důležitá je dobrá dostupnost pro dopravce. Pro nás konkrétně je výhodou Ostravy to, že je blízko Slovenska. Po finanční stránce mohou být výhodou Ostravy nižší nájmy a levnější služby.

Aktuálně nabízíte sortiment v rámci hlavních šestnácti kategorií, člověk u vás ke sportu nakoupí asi úplně vše, co potřebuje?
Snažíme se, aby tomu tak bylo. Zaměřujeme se výhradně na sportovní vybavení. Konkrétně na oblast fitnessu a sportovních potřeb pro děti a rodinu. Takže v těchto oblastech se snažíme zajistit co nejširší nabídku.

Máte také vlastní značku výrobků “Master”, jak jste se dostali k projektu vytvořit vlastní značku sportovního vybavení?
S tímto cílem jsme šli do podnikání už od začátku, tedy, že budeme mít vlastní značku, svůj brand a budeme tak mít silnou konkurenční výhodu.

“Jsou oblasti, kde se snažíme být jedni z prvních, ale ne vždy je potřeba být o krok napřed.”

Je ve vašem byznysu těžké držet krok s konkurencí nebo být o krok napřed?
Online obecně se vyvíjí velmi rychle a je důležité držet krok v produktové, marketingové i technické stránce věci. Už jen držet krok je náročné pro všechny týmy. Jsou oblasti, kde se snažíme být jedni z prvních, ale ne vždy je potřeba být o krok napřed. Nejsme tak velcí, aby to byla ve všech oblastech potřeba.

Nově nabízíte vašim zákazníkům možnost půjčit si sportovní potřeby. Je to vaše konkurenční výhoda?
Pro e-shop to není úplně běžné, takže asi trochu ano. Jsou produkty, které jsou dražší, špatně se skladují nebo jsou jenom sezónní a někteří lidé si je chtějí jen vyzkoušet nebo půjčit na danou dobu. V tom vidíme přidanou hodnotu půjčovny u e-shopu.

“Největším omezením pro nás byla vládní nařízení, které jsme museli dodržovat uvnitř firmy, což bylo hodně náročné pro zaměstnance.”

Jak jste zvládli první vlnu nouzového stavu, potkalo vás nějaké omezení v prodeji?
Největším omezením pro nás byla vládní nařízení, které jsme museli dodržovat uvnitř firmy, což bylo hodně náročné pro zaměstnance. Naopak v prodeji to pro nás byla příležitost, protože uzavření kamenných prodejen se samozřejmě promítlo v obratech firmy.

Co je na provozování společnosti NEJLEVNEJSISPORT.cz nejtěžší a jak to řešíte?
Nejtěžší je nenechat se zahltit běžnými provozními záležitostmi a umět se dívat do budoucna, mít nadhled. V týmu máme odborníky a spolupracujeme s externisty, kteří se pohybují v různých oblastech a díky jejich zpětné vazbě si nadhled udržujeme.

Kolik máte nyní zaměstnanců?
Momentálně máme 25 stálých zaměstnanců a sezónně k nim pak přibývají brigádníci.

Jaké máte s e-shopem NEJLEVNEJSISPORT.cz další plány?
Naším cílem je rozšířit sortiment zboží a postupně se prosazovat přes marketplace na zahraničních trzích.

“Pro nás jsou nejdůležitější PPC kampaně, ale díky tomu, že máme vlastní značku se dokážeme prosadit i ve zbožových porovnávačích.”

Co se týče marketingu, jaké kanály vám dlouhodobě fungují?
Pro nás jsou nejdůležitější PPC kampaně, ale díky tomu, že máme vlastní značku se dokážeme prosadit i ve zbožových porovnávačích a větší pozornost jsme v poslední době začali věnovat sociálním sítím a influencerům.

Jak vidíte budoucnost ecommerce v česku?
Současný stav nahrává velkým a silným značkám, kteří na e-shopové scéně strhávají největší pozornost zákazníků. Jde hlavně o marketplace, v jejichž sílu věříme, a proto se na nich snažíme uspět.

Využíváte také PPC reklamu. Jak vám pomáhá při chodu celé firmy?
PPC reklama je pro nás jeden ze stěžejních marketingových nástrojů, ať už v oblasti výkonnostní, akviziční nebo retenční. PPC reklama pomáhá tak, že ve výkonnostní části přináší obrat a v dalších kanálech marketingového mixu návštěvnost nebo povědomí o značce.

“Ve výkonnostním marketingu nám PPC reklamy zajišťují až 40 % obratu.”

Prozraďte, jaký podíl mají na vašich obratech PPC reklamy?
Ve výkonnostním marketingu nám PPC reklamy zajišťují až 40 % obratu.

Je něco, co vám na PPC reklamě vadí nebo vám v ní chybí?
U PPC reklamy je problém, že díky konkurenci neustále zdražuje. Na druhou stranu do ní vstupuje robotika a automatizace. V důsledku toho se PPC agentury stávají více byznys konzultanty než vykonavateli kampaní.

Líbil se vám rozhovor s NEJLEVNEJSISPORT.cz ? Přečtěte si také další příběhy s PneuOK, Můjkoberec.cz nebo Čistédřevo.cz.

S PPC reklamou můžeme pomoct i vám. Rádi pro vás připravíme audit vašich PPC kampaní nebo nás nezávazně kontaktujte a společně zjistíme přesně, co potřebujete info@placement.cz .

SvětCukrářů.cz: Když ráno otevřeš oči a těšíš se do práce

SvětCukrářů.cz: Když ráno otevřeš oči a těšíš se do práce

Příběhy našich klientů

Jakub Herrmann Senior PPC specialist, agency founder

27.04.2021
·
13 min čtení
D-SPORT: Letos jsme zažili rekordní tržby, ale jsme opatrní

D-SPORT: Letos jsme zažili rekordní tržby, ale jsme opatrní

Příběhy našich klientů

Jakub Herrmann Senior PPC specialist, agency founder

18.11.2020
·
9 min čtení
Rubriky