Blog
Jak využívat Mergado na maximum 1.díl

Jak využívat Mergado na maximum 1.díl

Srovnávače zboží
Nikola Holušová | Specialista na zbožové srovnávače a PPC

Nikola Holušová

05.08.2019
·
3 min čtení

Jelikož ke správě zbožových porovnávačů využíváme nejen Bidding Manager pro efektivní správu biddingu, ale také Mergado, které naopak pomůže s editací XML feedu, přinášíme vám pár tipů, jak jej využít na maximum.

Párování produktů pomocí Mergada jsme se věnovali v minulém článku, kde také najdete jednoduchá pravidla a aplikace pro rychlé a efektivní párování produktů. Článek o párování produktů pomocí Mergada najdete zde.

Jak na nastavení dopravy

Pokud ve svém XML feedu nezasíláte dopravu, případně chcete cenu dopravy pro jednotlivé produkty upravit, není nic jednoduššího než k tomu využít Mergadovo pravidlo “Nastavení cen dopravy”. Momentálně umí Mergado nastavit cenu za dopravu pro více než 20 dopravců včetně Zásilkovny a Uloženky.

Jestliže máte různé ceny za dopravu pro různé cenové hladiny produktů, případně nabízíte k některým produktům dopravu zdarma, bude potřeba si před samotným nastavením pravidla vytvořit výběr produktů. Zvolíme si parametr PRICE_VAT, následně podmínku, dle které chceme produkty filtrovat a poté zvolíme hodnotu. Tento výběr produktů si uložíme.

Vyfiltrovaný výběr, který odpovídá všem produktům, které mají cenu menší naž 1500 Kč.

Následně v záložce pravidel, vytvoříme nové pravidlo, které si pojmenujeme, dle svého uvážení. Typ pravidla vybereme “nastavení ceny dopravy”, ve výběrech zaklikneme produkty, které jsme si vyfiltrovali v předešlém kroku. A dále stačí jen vybrat podporovaného dopravce a doplnit cenu za doručení, kterou lze nastavit jak pro platbu předem tak na dobírku. Takto nastavené pravidlo uložíme.

Stejným postupem si takto vytvoříme výběry a pravidla pro všechny cenové hladiny. Produkty můžete filtrovat dle různých kritérií, například dle názvu nebo kategorie, toto se vás však bude zřejmě týkat, až pokud budete nabízet jinou cenu za dopravu nebo dopravu zdarma v případech akcí apod. Nezapomeňte po vytvoření pravidla vždy aplikovat pravidla, aby se propasly změny, které jste provedli.

Úprava CPC a bidding pomocí Mergada

Mergado nabízí také funkci pro nastavení nabídek za prokliky, můžete si tak jednoduše upravovat ceny za proklik a dostat své produkty na biddované pozice.

Stejně jako v případě doplnění ceny za dopravu, tak i v tomto případě budeme potřebovat vytvořit výběr produktů, pro které chceme pravidlo aplikovat. Nyní máme dvě možnosti, podle kterých můžeme nastavit cenu za proklik.

Stanovit nabídky za proklik dle:

Minimální ceny za proklik

Pokud zvolíme tuto možnost, tak se aktuální minimální cena za proklik navýší o částku, kterou určíme.

Ceny zboží

U této možnosti se nabídka za proklik vypočítá z procenta ceny zboží bez DPH. Pokud stojí zboží 200 Kč a nastavíme si CPC v tomto pravidle na 1%, pak bude výsledná cena za proklik 2 Kč.

Jestliže bude vámi nastavené CPC nižší, než jaké jaké je požadované minimumu vyhledávače na kategorii, tak se automaticky nastaví validní hodnota.

Pokud například víte, že na určitou kategorii máte akci, nebo lepší marži a chcete tyto produkty podpořit biddingem, doporučuji si tyto produkty vyfiltrovat a dále s nimi pracovat. V novém pravidle vyplníme název a typ pravidla zvolíme “nastavení nabídek za prokliky” a zvolíme výběr produktů z předešlého kroku.

Pro efektivnější a automatizovanější správu doporučuji využít aplikaci Bidding Fox, kterou máte k dispozici v Mergado storu, kde lze nastavit různé strategie na různé výběry produktů a k přebiddování produktů dochází několikrát denně. Kromě aplikace v Mergadu, kterou je Bidding Fox, můžete sáhnout po Bidding Manageru, který je automatickým nástrojem pro bidding.

O tom, jak najít vhodné produkty pro bidding, se dočtete zde.

Jak využívat Mergado na maximum 2.díl

Jak využívat Mergado na maximum 2.díl

Srovnávače zboží

Nikola Holušová Specialista na zbožové srovnávače a PPC

20.08.2019
·
4 min čtení
Ještě jste nezačali automatizovat bidding v Google ads?

Ještě jste nezačali automatizovat bidding v Google ads?

Google Ads a Sklik PPC

Jakub Herrmann Seniorní PPC specialista, zakladatel agentury

23.07.2019
·
14 min čtení
Rubriky