Jak jsme pomohli při prodeji zápisníku ROCKETBOOK 💙
Pokusíme se vám ukázat, jak přistupujeme a přemýšlíme v PLACEMENT.cz nad klienty a práci. Jelikož spolupráce s klienty je různorodá a práci nesekáme jako baťa cvičky. Jelikož se nebojíme říct, co se nepovedlo, tak v článku najdete úspěchy i neúspěchy spolupráce na prodeji zápisníku ROCKETBOOK.
Firma FISTRO digital s.r.o. je výhradním distributorem zápisníků ROCKETBOOK společnosti Rocket Innovation, Inc. (USA) a provozovatelem on-line obchodu – www.rocketbook.cz. Americká firma Rocket Innovation na kickstarter vybrala na svůj zápisník Everlast Rocketbook přes 1,8 milionu dolarů a pro zápisník Wave přes půl milionu dolarů.
Bylo tedy příjemné, když nás oslovilo české zastoupení a domluvili jsme se na společné spolupráci. V prvotní fázi jsme provedli PPC audit. Na základě PPC auditu jsme navrhli dlouhodobou strategii. Naše přemýšlení nad PPC reklamou bylo u prodejce Rocketbooku v několika rovinách.
Do první roviny můžeme zařadit nastavení a vyladění Google nákupu – klient dostal několik tipů jak vylepšit své Google nákupy.
- Pro rozšíření zásahu cílení jsme navrhli úpravy názvu produktů. Některé už klient zapracoval. Bohužel na některé stále čekáme.
- Upravili zasílání fotografií produktů, tak aby barevné varianty na vstupní stránce odpovídaly barevným variantám v zobrazovaných Google nákupu.
- Prošli jsme produkty, které jsou zasílány do Google nákupu. Na základě komunikace s klientem jsme některé produkty z feedu vyřadili. Některé produkty nejsou pro klienta prioritní a není konkurence schopný.
Jak se produkt zobrazoval:
Druhá rovina se odehrává na úrovni “klasické” vyhledávací sítě. Jelikož Rocketbook je těžko pojmenovatelný a uchopitelný produkt pro vyhledávací síť a cílem bylo navýšení návštěvnosti, konverzí i obratu.
- Navrhli jsme cílení i na více obecné slova. Některé kampaně a sestavy příjemně překvapily a vodí konverze za přijatelné náklady. Testovali jsme zde i zobrazování podmínky if zatím se nám v žádné sestavě neosvědčilo a výsledky jsou lepší u klasicky napsaných inzerátů – když se zaměříme na metriky CTR, konverze, konverzní poměr, cena za konverzi.
Do třetí roviny jsme zařadili remarketing a obsahovou síť. Zde si aktuálně “hrajeme” jak s klasickým, tak dynamickým remarketingem. Eshopové řešení umí pracovat s promo kódy, které se snažíme využívat jako silnější zbraň pro nákup než pouze zobrazovat prohlížené produkty nebo kategorie.
Display kampaně jsou na přáni klienta cíleny velice mírně a opatrně. Snažíme se cílit reklamy na zmínky o produktech, kde lze předpokládat větší zájem o nákup. Do budoucna si myslíme, že display kampaně můžou vodit relevantní a relativně levný traffic.
Poslední rovina, která nám z auditu vyšla je propagace na sociálních sítích, Youtube a promo od influencerů. Firma Fistro si propagaci na sociálních sítích řeší po vlastní ose.
Pro promování videa na Youtube jsme dostali menší budget. Vybrali jsme několik desítek Youtube kanálů, které nám přišly obsahově zajímavé a lze předpokládat, že je sleduje cílová skupina. Menší rozpočet se ukázal jako lehce svazující, jelikož systém si s takto úzkým cílením moc dobře nevedl. Tak jsme k cílení na umístění přidali cílení na témata a to už zafungovalo dle naších představ. Dále se snažíme remakretingovat video ukázku s produktem.
Co se povedlo?
- Upravit obrázky produktů v rámci Google nákupu.
- Udržet cenu za konverzi ve stanoveném cíli.
- V rámci Google / cpc se nám povedlo zvednout návštěvnost a to mělo za následek větší počet transakcí a vyšší tržby. Podařilo se nám navýšení konverzního poměru ze zdroje Google / cpc.
- Celkově eshop zaznamenal nárůst objednávek v rámci dalších zdrojů.
Co se nepovedlo?
- Prvotní cílení na Youtube nebylo dle našich představ.
- Lepší pojmenování produktů pro Google nákupy.
Výsledky:
Když se podíváme na data z GA, tak se nám v rámci PPC reklamy z Ads povedlo přivést o více než 120 % návštěv než v předchozím období. Očekávali jsme nárůst objednávek a tržeb. Objednávky jsme navýšili o více než 180 % a tržby o 167 %.
Jelikož jsme přivedli rapidně více návštěv, tak jsme neočekávali nárůst konverzního poměru, ale opak je pravdou.
Slovo na závěr:
Aktuálně firma hledá partnerství velkoobchodně a výkonnostní marketing nyní není primární cíl. Proto se soustředíme čistě na udržení nákladů a objednávek.